راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا گامی بلند در حوزه آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: راه اندازی هنرستان های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا در استان گامی بلند در راستای تحقق توسعه آموزش هنر است که خلاء ناشی از نبود رشته های هنری برای ادامه تحصیل دانش آموزان علاقه مند به هنر را برطرف کرد.

«عمران خودآموز»  ظهر امروز(۸ مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان اینکه در حال حاضر هنرستان های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا در ایلام فعالیت دارند، اظهار کرد: راه اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در مرکز ایلام سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش استان در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار ایلام مصوب و اجرایی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در راستای پیشبرد اهداف و  برنامه های وزارت متبوع در حوزه آموزش هنر است، تصریح کرد:  مجوز فعالیت هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در ایلام، سال گذشته از دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شد.

 

وی با اشاره به اینکه این هنرستان  در ۳ رشته هنری شامل موسیقی، نقاشی و نمایش فعالیت خود را از مهرماه سال ۹۸ آغاز کرد، افزود:  قریب به ۱۰ دانش آموز ایلامی در سال گذشته  در این هنرستان مشغول به تحصیل شدند و فضایی آموزشی نیز که متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود در اختیار این هنرستان قرار گرفت.

 

حودآموز با بیان اینکه خوشبختانه امسال بالغ بر ۵۰ دانش آموز در این هنرستان جذب و مشغول تحصیل شده اند، یادآور شد: همچنین در این هنرستان، از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه  فرهنگ و هنر استان و دانش آموختگان رشته های هنری  برای تدریس استفاده شده که کار آموزش دروس تخصصی رشته های هنری موجود در این هنرستان را برعهده دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  تصریح کرد: در حال حاضر هنرستان های هنرهای زیبا در بیش از ۲۴ استان کشور  راه اندازی شده است و خوشحالیم که  توانستیم  شاهد آغاز فعالیت این هنرستان به عنوان یک رویداد مهم آموزشی در حوزه هنر استان ایلام باشیم.

 

وی به راه اندازی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در ایلام اشاره کرد و گفت: امسال نیز در شورای آموزش و پرورش استان بحث راه اندازی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا مطرح، مصوب و پیگیری شد  که در نهایت با حمایت دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این هنرستان نیز در ۲ رشته موسیقی و نمایش با اخذ مجوزهای لازم شروع به فعالیت کرد.

 

خودآموز بیان کرد: امید است که در آینده با همکاری آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ساختمان مستقلی به هنرستان هنرهای زیبا در بخش پسران و دختران در مرکز استان اختصاص یابد که البته پیگیری های لازم در حال انجام بوده اما نیازمند بهره گیری از ظرفیت های ملی، استانی و خیرین نیک اندیش است.

 

وی با بیان اینکه  هدف از  راه اندازی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در استان، پایه گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور  دانش آموزان علاقه مند به رشته های هنری در این عرصه بوده است، گفت: انتظار می رود که همانند هنرستان دخترانه هنرهای زیبا،  سال آینده نیز شاهد جذب و اشتغال به تحصیل تعداد بیشتری از پسران در این هنرستان باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: تعالی و ارتقاء تعهد و تخصص به عنوان یک برنامه مصوب جهت تربیت هنرمند متعهد برای آینده، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی با تاکید بر فرهنگ اسلامی،  شناخت و کشف استعدادهای هنری از طریق گزینش بهینه هنرجو و هنرآموز، جذب هنرجویان مستعد و خلاق هنری به منظور ترویج هنرهای ملی و بومی در راستای تربیت و پرورش هنرمندان کارآمد، نخبه، ارزشی و فاخر، آموزش صحیح هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست­ های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، آماده کردن زمینه های علمی و تربیتی لازم در هنرجویان جهت ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی هنری از جمله اهداف راه اندازی هنرستان های هنرهای زیبا است.

 

وی بیان کرد: ما در  بخش هدایت تحصیلی دانش آموزان با خلاء رشته های هنری مواجه بودیم و دانش آموز علاقه مند به رشته های هنری، مجبور بود که در رشته های فنی و حرفه ای، تجربی، انسانی و ریاضی که در استان وجود داشت را انتخاب کند اما امروز این امکان وجود دارد که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم می توانند رشته های هنری را هم انتخاب کنند که به طور قطع فرصت انتخاب بیشتری برای دانش آموزان ایجاد شده و علاقه مندان به رشته های هنری می توانند در این رشته ها ادامه تحصیل دهند.

 

خودآموز تصریح کرد: در تلاش هستم که توجه و نگاه خانواده ها را به آموزش هنر و همچنین سوق دادن دانش آموزان و فرزندان به سمت هنر  و فعالیت های هنری تقویت شود و  همچنین بتوانیم کادر تخصصی آموزش هنر در استان تربیت گردد که انجمن ها و آموزشگاه های هنر استان بتوانند در ارائه دوره های آموزشی و ارتقای فعالیت های آموزشی خود از این طرفیت استفاد کنند.

کد خبر 977424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha