محرومیت بازیکن محجبه از شرکت در مسابقه والیبال مدرسه «نشویل» آمریکا

یکی از مدارس در «نشویل» آمریکا خواستار تغییر قوانین پس از آن شد که صلاحیت یک بازیکن والیبال این مدرسه به خاطر داشتن حجاب برای شرکت در مسابقه رد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « si»،یکی از مدارس در «نشویل» آمریکا خواستار تغییر قوانین پس از آن شد که صلاحیت یک بازیکن والیبال به خاطر داشتن حجاب برای شرکت در مسابقه رد شد.

 

در روز 15 سپتامبر «ناجیه عقیل» در حال گرم کردن خود برای شرکت در مسابقه بود که مربی او اطلاع داد داور مسابقه او را از شرکت در بازی به خاطر حجابش منع کرده است.

 

داور مسابقه اعلام کرد که بر اساس قانون عقیل مجبور به دریافت مجوز از انجمن ورزشی مدارس متوسطه تنسی برای داشتن حجاب در بازی ها بوده است.

 

 این قانون در مسابقات قبلی اجرا نشده بود اما در این مسابقه عقیل مجبور شد در بازی شرکت نکند و بیرون بنشیند.

 

عقیل در این باره گفت: من عصبانی ، غمگین و همچنین شوکه شدم فقط به این دلیل که قبلا هرگز در مورد این قانون چیزی نشنیده بودم.

 

وی افزود: این قانون در هیچ کتابی وجود ندارد. نمی دانم كه چرا برای پوشیدن حجاب که بخشی از دین من است نیاز به تایید و گرفتن مجوز دارم.

 

این مدرسه ایمیلی به انجمن ورزشی مدارس متوسطه تنسی فرستاد و خواستار تایید پوشش حجاب برای بازیکنان مسلمان در بازی ها شد.

 

این مدرسه همچنین از فدراسیون ملی انجمن های دبیرستان ایالتی تقاضا کرد تا به دلایل مذهبی به ورزشکاران اجازه دهد از روسری استفاده کنند.

کد خبر 977482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha