لزوم حمایت از کارگران نانوایی شهرستان جهرم از سوی مسئولان

حقایق به لزوم حمایت از کارگران نانوایی شهرستان جهرم از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: پیگیری ‌هایی در خصوص حمایت از نانوایان از سوی اتحادیه با فرمانداری، صنعت و معدن و سازمان حمایت صورت گرفته است ولی تاکنون نتیجه ‌ای نگرفته ایم.

«شاهرخ حقایق» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه هزینه ‌های نانوایان در سال جاری به شدت افزایش داشته، اما قیمت نان تغییری نکرده است، گفت: هزینه ‌هایی همچون دستمزد کارگران، مالیات، آب، برق، گاز، خمیرمایه، بیمه، پلاستیک و سایر اقلام مصرفی به نسبت سال قبل چندین برابر شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف نانوایان جهرم افزود: پیگیری ‌هایی در خصوص حمایت از نانوایان از سوی اتحادیه با فرمانداری، صنعت و معدن و سازمان حمایت صورت گرفته است ولی تاکنون نتیجه ‌ای نگرفته ایم.

 

وی بیان کرد: کارگران نانوایی‌ ها به دلیل مزد پایین ناشی از ارزان بودن نان و افزایش هزینه‌ ها در حال ترک نانوایی‌ها هستند و نانوایان دچار مشکل شده‌ اند.

 

حقایق با اشاره به اینکه نانوایی ‌های اجاره ای به دلیل افزایش اجاره بها در حال تعطیلی هستند زیرا دیگر برای‌شان به‌صرفه نیست، گفت: رعایت مسائل بهداشتی «کرونا» بر هزینه ‌های نانوایان افزوده است و نانوایی‌ ها با همکاری بهداشت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

 

رئیس اتحادیه صنف نانوایان جهرم در پایان عنوان کرد: اگر اوضاع به همین منوال پیش رود و دولت برای افزایش قیمت نان و حمایت از نانوایان اقدام موثری انجام ندهد، نانوایان در آستانه ورشکستگی قرار خواهند گرفت و نانوایی دیگر یک شغل اقتصادی نمی شود.

کد خبر 977487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha