افزایش ۱۷ درصدی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری

محمدزاده با اشاره به اینکه میزان پذیرش دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است، گفت: یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه علمی کاربردی حمایت از مراکز نوآفرین و ایجاد استارت آپ ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محسن محمدزاده» پیش از ظهر امروز (۸ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن بیست و هشتمین سال تحصیلی تاسیس دانشگاه علمی کاربردی هستیم.

 

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه واحدهای تولیدی به نیروهای مهارتی نیازمند هستند، افزود: دانشگاه علمی کاربردی در کشور وظیفه تربیت نیروهای مهارتی را بر عهده دارد چرا که این نیروها می توانند چرخه تولید کشور را به حرکت درآورند.

 

وی بیان کرد: جامع علمی کاربردی در دهه گذشته مقداری با چالش رو به رو شده بود و توسعه کمی ما را از توسعه کیفی غافل کرده بود ولی طی چند سال اخیر بحث توسعه کمی و کیفی و توجه به آموزش های فنی و حرفه ای جز اصول این دانشگاه قرار گرفت و اکنون آموزش عالی توجه ویژه و خاصی به دانشگاه علمی کاربردی دارد.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه نرخ پذیرش آموزش عالی در کشور طی چند سال اخیر کاهش یافته است، ادامه داد: این موضوع باعث خالی شدن صندلی های دانشگاه های مهم کشور شده اما در این سال ها دانشگاه علمی کاربردی سیر صعودی داشته است.

 

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته میزان پذیرش دانشجویان این دانشگاه  ۱۷ درصد افزایش یافته است، افزود: این موضوع نشان دهنده افزایش استقبال از آموزش های مهارتی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند، ادامه داد: ۴۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در رشته اصلی خود فعالیت دارند در حالی که شاهد سیر صعودی افزایش میزان دانش آموختگان بیکار سایر دانشگاه ها هستیم.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال این است تا تسهیلاتی برای دانش آموختگان کارآفرین خود تهیه کند، بیان کرد: دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی کارآفرین هستند و بیشترین نوآوری ها در کشور توسط این دانش آموختگان به دست آمده است و دانشگاه علمی کاربردی نیاز کشور را هدف قرار داده است و به آن توجه دارد.

 

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه با کمک دانش آموختگان این دانشگاه می توانیم کشور را از وضعیت فعلی نجات دهیم، گفت: امیدواریم از این دانشگاه بیش از گذشته حمایت شود چرا که امروز دانشگاه علمی کاربردی در ریل اصلی هدف تاسیس خود قرار گرفته است.

 

وی در خصوص وضعیت خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در همه حوزه ها باید توسعه یابد و راه آن تامین نیروی انسانی ماهر لازم است و این وظیفه بر عهده دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

 

محمدزاده اظهار داشت: ما باید در دانشگاه علمی کاربردی به حوزه کشاورزی توجه بیشتری داشته باشیم چرا که از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدواریم بتوانیم این بخش را در دانشگاه فعال تر از گذشته کنیم.

 

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در سال جاری 250 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: در حال حاضر 550 مرکز فعال در سراسر کشور داریم و 800 برنامه جدید در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه علمی کاربردی حمایت از مراکز نوآفرین و ایجاد استارت آپ ها است، افزود: این حمایت ها ادامه خواهد داشت و این دانشگاه در کنار فعالیت های آموزشی خود به اجرای وسیع تر و علمی تر و دقیق تر دوره های کوتاه مدت خواهد پرداخت چرا که این دوره ها زودبازده و اثرگذارتر هستند.

 

 

 

کد خبر 977541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha