مدرسه محوری باید به یک گفتمان تبدیل شود

امانی طهرانی گفت:مدرسه محوری باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود.یکی از مهمترین مسئولیت‌های جدی آگاهان کشور کمک به این است که مدرسه محوری از شعار تبدیل به حس شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمود امانی تهرانی» در نشست خبری با رسانه ها که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین قرار است تا نظام تعلیم و تربیت کشور را به سطح بالاتری ارتقا دهد و اگر به آن سطح نرسیده ایم، به این دلیل است که مشکلات پایه ای در آموزش و پرورش همچون فیزیک مدارس، آموزش معلمان، تراکم دانش آموزان وجود دارد تا نتوانیم بگوییم که سند تحول الزاما در حال اجرا است.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین به معاونت ها ابلاغ شده است تا راهکارهای خود را ارایه دهند. برخی از معاونت ها راهکارهایی ارایه داده و در مدارس نیز اجرا می شود.

 

وی گفت: باید برای سند چشم اندازی ترسیم شود تا بتوانیم در مدت طولانی به سراغ آن برویم و به اجرای عمیق و مفهومی از اجرای شکلی برسیم.

 

امانی طهرانی در ادامه به مدرسه محوری اشاره کرد و بیان کرد: به عقیده بنده مدرسه محوری یک گفتمان است. باید برای گفتمان سازی مدرسه محوری به نقش مدارس و مردم اشاره کرد و از شعار تبدیل به یک حس در جامعه شود.

یکی از مهمترین مسئولیت‌های جدی آگاهان کشور کمک به این است که مدرسه محوری از شعار تبدیل به حس شود.

وی «مدرسه کانون تربیتی محله» را یکی از جملات فاخر سند دانست و گفت: این شعار یعنی اینکه دانش آموزان به پدر و مادر خود احترام بگذارند و برای رسیدن به این هدف، مدارس برنامه طراحی کند. چنین مدرسه ای می تواند در خدمت خانواده باشد و با ورود آن به محله و احترام همسایه ها به یکدیگر خشونت هم کم می شود.

 

وی به تربیت چند ساحتی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تربیت چند ساحتی را می توان در مدرسه محوری یافت.

 

امانی تهرانی شورای عالی آموزش و پرورش را مجری سند تحول بنیادین ندانست و گفت: قانون گذاری، اجرا و نظارت بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش است و اجرای آن را باید وزارت آموزش و پرورش انجام دهد.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کیفیت مدارس دولتی در ادامه با بیان اینکه سال ها برای تدوین سند تحول بنیادین زحمت کشیده شده است و اجرای آن هدف ما است، گفت: اسنادی مبنی بر 2030 در شورای عالی آموزش و پرورش هیچ وقت سابقه نداشته است و اگر اقداماتی صورت می گیرد که تمایلاتی به سمت سند 2030 وجود دارد، ناشی از تفکرات اینچنینی است؛ اقدامات سیستمی و سازمان یافته که ما از آن مطلع باشیم، نیست. همچنین رهبر انقلاب هم درباره 2030 گفتند اگر چنین چیزی وجود دارد درباره آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

کد خبر 977596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha