رونمایی از طرح «گردشگری تندرستی» در هفته گردشگری استان فارس

امیری گفت: اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به مناسبت هفته گردشگری، برنامه های متعددی با تاکید بر استفاده از فضای مجازی در نظر گرفته است که رونمایی از طرح «گردشگری تندرستی» از نمونه آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصیب امیری»، امروز (سه شنبه 8 مهر) با تبریک روز جهانی گردشگری به خبرنگاران گفت: استان فارس یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است و دارای جاذبه های متعددی در حوزه های مذهبی، تاریخی، فرهنگی و ... است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: گردشگری سلامت نیز یکی از ظرفیت های مطلوبی است که بسیاری از گردشگران را به استان فارس جذب می کند.

وی با اعلام برنامه های هفته گردشگری در فارس بیان کرد: برگزاری تور بازدید راهنمایان طبیعت‌گردی از روستای هدف گردشگری «دشتک» مرودشت، رونمایی از طرح «گردشگری تندرستی» در اقامتگاه بومگردی «ریچی»، برنامه خوراک، رسانه گردشگری استان فارس، تور ویژه هیئت‌مدیره انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان فارس، افتتاح مکان فعالیت انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بو‌گردی، رالی خودروهای سافاری مسیر «شیراز-صدرا-کودیان»، تور آشناسازی عکاسان و خبرنگاران و راهنمایان گردشگری با جاذبه‌های گردشگری شهرستان سپیدان و آموزش‌های مختلف گردشگری در فضای مجازی از جمله این برنامه هاست.

امیری با اشاره به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا گفت: بر این اساس، برنامه های هفته گردشگری در سال جاری با استفاده بیشتر از فضای مجازی برگزار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده اخیر در پایگاه میراث جهانی بیشاپور کازرون بیان کرد: اطراف نقش برجسته ساسانی «سر مشهد» کازرون، حصارکشی و دیوارچینی با سنگ شده است.

امیری ادامه داد: این اقدام با بیش از 850 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره‌ کل استان به انجام رسیده که در حفاظت از نقش برجسته «بهرام دوم» ساسانی که بزرگترین کتیبه دوره ساسانی نیز به شمار می رود نقش موثری خواهد داشت.

وی همچنین از بهره برداری از یک اقامتگاه بومگرد‌ی در سپیدان خبر داد و گفت: اقامتگاه «مشک ‌ملار» در بخش همایجان روستای «سنگر» در منطقه عشایری «دالین» با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریالی به مرحله بهره برداری رسیده است که یکصد و پنجاه و یکمین اقامتگاه بومگردی ‌در استان است.

کد خبر 977721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha