با ثبت خاطرات دفاع مقدس مانع تحریف وقایع آن دوران شویم

سردار یوسفی با تاکید بر ثبت خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: این موضوع توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در حال انجام است و با توجه به وضعیت جسمانی و روحی پیشکسوتان آن دوران، باید تعجیل شود و در صورت عدم توجه ممکن است با تحریف مواجه شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار عباس یوسفی شیخ‌رباط» امروز (سه‌شنبه 8 مهر) در نشست تخصصی آسیب‌شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه این موضوع باید به صورت ملی مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: دفاع مقدس کانون همگرایی و هم‌افزایی برای همه ملت ایران بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس انجام شده اما آن‌طور که باید اقدامات بهینه‌ای در شان پیشکسوتان این عرصه صورت نگرفته که باید این مورد مدنظر قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس و تقدیر از یک میلیون پیشکسوت این عرصه در ارتباط با پاسداشت پیشکسوتان بیاناتی داشتند و مساله تحریف را عنوان کردند که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده بود.

 

سردار یوسفی توجه به پیشکسوتان را فرصتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و بیاعتنایی به آنها را تهدیدی جدی در این زمینه دانست و تصریح کرد: بیاعتنایی به پیشکسوتان که ذخیره مهم جامعه هستند باعث تحریف در ارزشها میشود و می‌تواند ما را در برابر هجمهها دچار ضعف شدید کند.

 

وی یکی دیگر از آسیبها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس را غفلت از ارزشهایی چون ایثار، گذشت و فداکاری دانست که فصل مشترک آموزههای دینی ما و سیره عملی شهدا است و عنوان کرد: با وجود ضعف و نقصان موجود در جامعه و مشکلات اقتصادی، اعتقاد به همین ارزش‌هاست که مردم را حفظ کرده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گرفتن اراده و ایمان دینی مردم را از دیگر آسیب‌های دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: ایمان به ارزشهای دینی باعث به وجود آوردن روحیه ظلم‌ستیزی، مقابله با تجاوز و دفاع از دین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در اوایل جنگ تحمیلی، ارتش آمادگی لازم را نداشت و سپاه درگیر گروه‌های تجزیه طلب بود و این مردم بودند که مقابل دشمن ایستادگی کردند گفت: امروز نیز برای بیرون آمدن از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به همین روحیه جهادی و انقلابی نیازمندیم.

 

سردار یوسفی با بیان اینکه این روحیه با ترویج فرهنگ دفاع مقدس محقق می‌شود ابراز کرد: نهادها و متولیان فرهنگی باید در کنار تکریم خانواده‌های شهدا، وظیفه دارند در جهت نشر فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوران نیز تلاش کنند.

 

وی به حضور مؤثر بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: بانوان بسیاری در دوران دفاع مقدس به پشتیبانی از رزمندگان می‌پرداختند و بسیاری از آنها نیز به درجه جانبازی و شهادت نائل آمدند؛ علاوه بر آن در نبود پدر و همسر به حفاظت از خانواده می‌پرداخت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با تاکید بر ثبت خاطرات شفاهی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و در حال جمع‌آوری این خاطرات هستیم.

 

وی یاد آور شد: متاسفانه برخی افراد حاضر در دوران دفاع مقدس به لحاظ جسمانی و روحی در وضعیت مناسبی نیستند و اگر در این زمینه تعجیل نشود آنچه مقام معظم رهبری درباره تحریف فرمودند اتفاق می‌افتد.

 

کد خبر 977799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha