مساجد در ایام اربعین، موکب‌های سلامت را راه‌اندازی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین میانجی گفت: مساجد و هیئت‌ها می‌توانند امکاناتی را که در سال‌های گذشته برای اربعین به کار می‌گرفتند و هزینه‌هایی را که در این مسیر خرج می‌کردند در قالب موکب‌های سلامت و به منظور مقابله با ویروس کرونا ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حبیب الله میانجی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ثواب زیارت حضرت امام حسین (ع) بسیار عظیم است به طوری که در روایت آمده است: «ثواب هر قدمی که زائر امام حسین (ع) از منزل خود تا حرم ابی ‌عبدالله برمی ‌دارد، حال هر مقدار فاصله که بین منزل و حرم باشد، با ثواب یک حج و عمره قبول‌شده برابری می‌ کند» اظهار کرد: این ثواب برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در اربعین نیز صدق می کند اما آنچه اربعین حسینی را در سال های اخیر مهم تر کرده، به عظمتی مربوط است که برای اسلام ایجاد کرده است.

 

این استاد درس خارج فقه افزود: امسال به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا امکان حضور مردم از کشورهای مختلف در عراق و شرکت در پیاده روی با شکوه اربعین حسینی وجود ندارد بنابراین مساجد و هیئت های مذهبی می توانند امکاناتی را که در سال های گذشته برای این حرکت به کار می گرفتند و هزینه هایی که انجام می دادند در قالب موکب های سلامت درآورند تا با کمک به مدافعان سلامت و بیماران مبتلا به این ویروس، موجب تسریع در مقابله با شیوع کرونا شوند.

 

وی اضافه کرد: امسال به دلیل عدم امکان برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی، بهتر است مساجد و هیئت ها بسته های معرفتی و بصیرتی مرتبط با پیام های نهضت عاشورا را تولید و در اختیار مردم قرار دهند. همچنین می توانند همسو با سخنان مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی، بسته های ارزاق و بهداشتی تهیه و به دست نیازمندان برسانند.

 

حسینی با بیان اینکه تعطیل شدن مراسم پیاده روی اربعین حسینی به معنای تعطیل شدن مجالس مرتبط با این مناسبت نیست، گفت: هر کس به هر مقداری که می تواند در برپایی موکب های سلامت، تهیه بسته های ارزاق و بهداشتی و تهیه محتواهای معرفتی مرتبط با معارف حسینی و به نیت حضرت اباعبدالله (ع) مشارکت کند و به این صورت از ثواب شرکت در پیاده روی اربعین بهره مند شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد و هیئت ها می توانند از طریق فضای مجازی امکان بهره مندی از فضای معنوی پیاده روی را ببرند و به این صورت نام شان در شمار زائران امام حسین (ع) ثبت شود. رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نیز در برنامه هایی که در مساجد و حسینیه ها در ایام اربعین برگزار می شود نیز ضروری است و نقشه های دشمنان در شبهه افکنی درباره بی توجهی برخی از نمازگزاران و عزاداران به نکات بهداشتی را خنثی می کند.

کد خبر 977974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha