امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های مهم نهضت عاشورا است

اسحاقی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های مهم نهضت عاشورا است که امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش در صدد احیا آن بودند و در این راه شهید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید ناصر اسحاقی» امروز (9 مهرماه) در مراسم قرعه کشی مسابقات کتابخوانی «شور حسینی» و عکس و فیلم «من حسینی ام» گفت: چنین مسابقه های فرهنگی می تواند پیام های نهضت حسینی و عاشورا را به خوبی به نسل امروز انتقال دهد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های مهم نهضت عاشورا است که امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش در صدد احیا آن بودند و در این راه شهید شدند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: یزید زمانی که بیعت گرفتن از مخالفان را مطرح کرد آنها را با شعار جدا کردن از سر ترساند اما معنای آن حرف این بود که می خواست تا با سر بریدن عقل و منطق مخالفان را خفه کند.

 

اسحاقی افزود: زمانی که امام حسین (علیه السلام) در مدینه حضور داشتند و دیدن که با روی کار آمدن یزید سیاهی همه جا را فراخواهد گرفت با بیعت مخالفت کرد و حاضر شدن تا سر خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کنند تا اسلام زنده بماند.

 

وی تاکید کرد: این حرکت امام حسین (ع) ایستادگی در مقابل زورگویی حکومت یزید بود و اسلام را برای همیشه تاریخ زنده نگاه داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: از فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد در ماه محرم و صفر سپاسگزارم که با وجود شیوع بیماری کرونا همچنان برنامه های فرهنگی خود را متوقف نکردند و از طریق فضای مجازی تلاش می کنند تا برنامه های هنری و فرهنگی خود را ترویج دهند.

کد خبر 978079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha