تحمیل جنگ نابرابر به ایران/ دشمنان با هياهوي تبليغاتي درصدد تضعيف نظام بودند

جنگي نابرابر در شرايطي به ايران تحميل شد که از جانب استکبار جهاني بويژه آمريکا تحت فشار شديدي قرار داشت جناح ‌هاي وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوي تبليغاتي و ايجاد درگيري‌هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند .

به گزار خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، در ۳۱ شهريور۱۳۵۹ رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد.

 

صدام حسين رييس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثي به خاک ايران را اعلام کرد.

 

آمريکا براي به سازش کشاندن جمهوري اسلامي و در نهايت تسليم آن‌ها حمايت پنهان و آشکار خود را در کليه زمينه‌هاي سياسي، نظامي‌، ‌اقتصادي و ... از رژيم بعثي عراق به اجرا گذاشت. از سوي ديگر نيز ابرقدرت ديگر جهان‌ يعني شوروي که متحد عراق محسوب مي‌شد، خصومتش را با نظام اسلامي که شعار نه شرقي و نه غربي را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جريان اشغال افغانستان توسط شوروي، اين تجاوز را محکوم کرده بود، بيش از پيش نمود.

 

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه در کرمانشاه گفت: در ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در هفته دفاع مقدس کار های فرهنگی و هنری مختلفی در کانون مساجد استان کرمانشاه اجرا شدو بنا به فرموده رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی که فرمودند :زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا از شهید و شهادت کمتر نیست لذا کانون ها دست به کار شدند و در این نمایشگاه غرفه ای را برپا نموده که بازدید کنندگان زیادی از آن استقبال کردند.

 

 مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه با اشاره به زمان جنگ و حال و هوای آن روزها افزود: کانون ها مساجد در آن زمان پای کار بودند و کانون ها از  نسل جوان و رویش های انقلاب هستند و الان جوانان باید نگاهی به قبل داشته باشند  تا حال و هوای جبهه برای آنها تداعی شود تا بدانند و بفهمند که آثاری که الان به جا مانده راهت به دست نیامده است.

 

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: ما دردفاع مقدس با ۷۶ کشور دنیا مستقیم و غیر مستقیم درگیر جنگ بودیم و این جوانان بودند که رفتند و ناموس و سینه ی ستبر جهان اسلام را از جنایتکاران پاک نگه داشتند و الحمدالله امروز ایران اسلامی هر روز روبه پیشرفت است و ما باید یاد و خاطره ی این رزمندگان را که برای ما زحمت کشیدند و از جان خود مایه گذاشتند را فراموش نکرده و یاد آن هارا زنده نگه داریم.


وی ضمن تقدیر و تشکر از کانون هایی که پابه کار بودند گفت: در این نمایشگاه کانون ها واقعا سنگ تمام گذاشتند  بخصوص   کانون نورالحسین که انشاالله بتوانند این بستر را فراهم کنند که جوانان ما امروز بیشتر از پیش با این نسل پیوند بخورند چون  امام فرمودند: که جنگ و جبهه یک دانشگاه  بود و باید این دانشگاه ادامه پیدا کند و فارق التحصیلانی همچون سردار سلیمانی هایی را تحویل جامعه بدهد  انشالله بتوانیم سربازان ولایت باشیم.

در ادامه حجت قاسمی مدیر کانون فرهنگی هنری نور مسجد نورالحسین(ع) شاطرآباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: طبق ابلاغیه دبیر خانه کانون های مساجد به کانون نور الحسین اقدام به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس کردیم ودر بخش یادمان شهدا و ارائه ی عکس و یادگاری از دوران دفاع مقدس فعالیت چشمگیری داشته است. 

 

وی با بیان اینکه شهدا حق زیادی بر گردن ما داشته و دارند تصریح کرد: شهدا بهترین دوستان ما بودند و حق بزرگی بر گردن ما دارند مسجد نورالحسین علاوه بر تقدیم جانباز و پیشکسوت در دوران دفاع مقدس ۳۶ شهید نیز در دوران جنگ تقدیم کرد که همین امر باعث شد نسبت به جمع آوری زندگینامه و سفارشات شهدا اقدام کردیم و توانستیم زندگینامه ۳۲ شهید گرانقدر مسجد توسط موسسه فرهنگی وصال نور در کتابی به نام ستارگان نورالحسین به چاپ رسیده است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نور الحسین (ع) شاطر آباد افزود: منطقه شاطرآباد منطقه شهید پرور و بزرگی است  با جمعیت حدود ۱۳ هزار خانواده ما در حال حاضر با ۳۳ شهید درارتباط  هستیم و اینها قبل از شهادتشات با مسجد نور الحسین در ارتباط بودند و زمانی که به شهادت رسیدند ما مسجد را به عنوان شهدای نورالحسین معرفی کردیم.

 

قاسمی با اشاره به تعداد زیاد شهدای در این منطقه خاطر  تاکید کرد: محله شاطر آباد شهدای زیادی دارد  خصوصا شهید فدایی که  از شهدای گمنان و والامقامی هستند که متاسفانه شناخته نشده اما از همدوران های فرماندهان سپاه و جنگ بودند  و ما به برکت همین شهدا اقدام به چاپ و توزیع ۳۳ وصیت نامه شهدا که در ارتباط بامسجد بودند انجام دادیم .

 

وی در پایان از نوجوانان و جوانان  خواست در مسجد  از خدا بخواهند که بتوانند جا پای شهدا بگذارند تا در زندگی شخصی موفق باشند و هم فرد مفیدی برای جامعه ایران اسلامی باشند.

 

 

 

کد خبر 978100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha