کنگره شعر عاشورایی ظرفیتی موثر برای ترویج فرهنگ عاشورا است

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره شعر عاشورایی ظرفیتی موثر برای ترویج فرهنگ عاشورا به شمار می‌‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، پرویز اوسطی امروز در آئین اختتامیه کنگره سراسری شعر عاشورایی که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: کنگره شعر عاشورایی از افتخارات دین مبین اسلام به شمار می‌رود و برگزاری این کنگره می‌تواند فرصت ارزشمندی برای تروجی فرهنگ عاشورای حسینی در استان کردستان و در سطح کشور باشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید یاد شهدا را همواره زنده نگه داشت، بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند به انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت و همچنین حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شعر عاشورایی به نوعی ترویج دهنده فرهنگ عاشورای حسینی است و امید است که این کنگره هر ساله در شهرستان قروه برگزار شود و مورد استقبال شاعران قرار گیرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی که به صورت آنلاین در این کنگره سخن می‌گفت، اعلام کرد: خرسندیم که این کنگره با استقبال شاعران سایر استان‌های کشور روبرو بوده است و امیدواریم هر ساله شاهد مشارکت بیشتر شاعران در این کنگره باشیم.

 

حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه نیز در این کنگره بین کرد: شعر عاشورایی یک میراث معنوی است و باید هر ساله برپا  و به آیندگان نیز منتقل شود.

 

سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با حضور شاعرانی از استان‌های زنجان، تهران، خراسان، خوزستان، اصفهان و کردستان به صورت آنلاین برگزار شد.

 

کد خبر 978180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha