ضرورت خوشایندسازی خدمت سربازی برای پیشگیری از وقوع جرم

محمدپور گفت: با خوشایندسازی خدمت سربازی می توان در مسیر پیشگیری از وقوع جرم در میان سربازان گام های موثری برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «قربان محمدپور» در کارگاه آموزشی و پیشگیری از جرایم و تخلفات کارکنان وظیفه منطقه پدافند هوایی شرق اظهار کرد: با خوشایندسازی خدمت سربازی می توانیم گام موثری در مسیر پیشگیری از وقوع جرم در میان سربازان برداریم.

 

رئیس بازرسی نیروی پدافند هوایی آجا به نقش سربازان در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهدای سرباز در کنار سایر شهدا ، مفاخر و افتخار این کشور هستند و سرباز در نگاه اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار  است.

 

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، خیل عظیمی از جوانان برای پاسداری و انجام خدمت سربازی عازم ميدان نبرد حق علیه باطل شدند، تاکید کرد: این حرکت در جهت نهضت عظیم عاشورای حسینی بود که امروز باید به درستی برای جوانان تبیین شود.

 

امیر محمدپور ادامه داد: در چند سال اخیر مجاهدت ها و تلاش های مطلوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در نیروی پدافند هوایی آجا صورت گرفته است و قطعا بدون اراده متولیان و مسئولان اصلی، فرآیند پیشگیری از جرم تحقق‌پذیر نیست که خوشبختانه این عزم و اراده در مسئولان و فرماندهان در راستای پیشگیری از جرم وجود دارد.

 

رئیس بازرسی نیروی پدافند هوایی آجا با اشاره به اینکه باید سازوکارهای تحقق پیشگیری از جرم تقویت و اجرایی شود، گفت: همچنین باید نوع و نگرشمان به نیروی انسانی وظیفه سرشار از اخلاق و اخلاق مداری باشد.

 

 

وی در ادامه درخصوص کاهش وقوع جرم در میان سربازان وظیفه بیان کرد: باید رویکرد تعالی و توانمندسازی سربازان و کادرسازی برای نظام و انقلاب را از میان سربازان برگزینیم، که این مهم طرح ها و برنامه های مناسب و راهبردی می طلبد.

 

امیر محمدپور خاطر نشان کرد: با توسعه نظارت و کنترل‌ها، ثبات و بهبود قوانین و مقررات، افزایش منزلت سربازان و سایر موارد می توانیم اقدامات شایسته و موثر در راستای کاهش وقوع جرم در میان سربازان را استمرار ببخشیم.

 

به گفته وی فعال کردن مراکز مشاوره یگان و شناسایی افراد در معرض جرم، راهنمایی آنها، ارائه آموزش های مفید، منطبق کردن رفتارها با اصول و ارزش های دینی و انسانی، توسعه عدالت سازمانی و ... نیز بر پیشگیری از وقوع جرم موثر هستند.

 

رئیس بازرسی نیروی پدافند هوایی آجا تأکید کرد: پادگان‌های نظامی، خانه سربازان است و فرماندهان باید همچون فرزندان خود با سربازان رفتار کنند، همانگونه که پدران نسبت به فرزندان خویش احساس مسئولیت و دلسوزی دارند فرماندهان نیز باید نسبت به سربازان این رویکرد را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه باید اقدامات در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مستمر و کاربردی باشد، گفت: خوشایندسازی خدمت سربازی می تواند گام موثری در مسیر کاهش جرم داشته باشد.

 

 

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده در خصوص ارتقای منزلت و خوش‌بین کردن سربازان و کاهش وقوع جرایم ارائه کرد.

 

 

 

کد خبر 978208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha