پویش سه شنبه های بدون خودرو در شهر جیرفت برگزار شد 

مطهره قریشی گفت: روز گذشته چهاردهمین پویش دوچرخه سواری سه شنبه های بدون خودرو با حضور دوچرخه سواران جیرفتی در جاده سلامت برگزار شد.

«مطهره قریشی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: روز گذشته چهاردهمین پویش دوچرخه سواری سه شنبه های بدون خودرو با حضور دوچرخه سواران جیرفتی در جاده سلامت برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ضمن دعوت از مردم، مسئولین، هنرمندان و فرهیختگان شهرستان جیرفت به شرکت در پویش سه شنبه های بدون خودرو، اظهار کرد: پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، کمپینی با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین است تا از این طریق شهروندان، دست‌کم در روزهای سه‌شنبه به جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های این پویش، ابراز کرد: ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان در راستای اجرای طرح توسعه شهرهای سالم و توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان یک شیوه کارآمد برای تردد در مسافت‌های کوتاه از جمله این ویژگی ها است.

قریشی بیان کرد: اجرای پویش سه شنبه های بدون خودرو کمک به کاهش آلودگی هوا و صوتی، ازدحام تردد و آسیب‌های ناشی از این آلودگی ها همچون بیماری، حوادث، ناهنجاری‌های اجتماعی و مرگ و میر می شود.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: کاهش خودروهای تک‌ سرنشین و افزایش ظرفیت تردد خودروهای عمومی و سطح خدمت آنها و نیز ارتقای نقش حمل و نقل عمومی، صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت و هزینه‌های تجملاتی و همچنین اشتغال‌زایی از محل توسعه خدمات حمل و نقل عمومی، خدمات شهری مرتبط با دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از دیگر ویژگی های اجرای پویش سه شنبه های بدون خودرو است.

وی تاکید کرد: از طریق کاهش وسایل نقلیه موتوری به عنوان اصلی‌ترین مولد آلاینده‌ها و منتشرکننده گازهای سمی همچون co۲ می توان با محیط زیست دوستی مستقیم برقرار کرد.

قریشی در خاتمه با بیان این مطلب که پویش سه شنبه های بدون خودرو، یک پویش سراسری است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ شهر ایران به این پویش پیوسته‌اند.

شایان ذکر است؛ در پایان این پویش از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت با همکاری انجمن زیست محیطی حمایت از طبیعت و حیات وحش بحرآسمان جوایزی به رسم یادبود به نفرات برگزیده اعطا شد.

کد خبر 978211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha