وضعیت بهداشتی ۵۰۰ مدرسه در رفسنجان و انار مورد پایش قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس در دو شهرستان رفسنجان، نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه بحران کرونا بیش از ۵۰۰ مدرسه در این نقاط مورد بازدید قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان احمد جمالی زاده چهارشنبه(۹شهریور) در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای بازگشایی مدارس در دو شهرستان رفسنجان، نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه بحران کرونا بیش از 500 مدرسه در رفسنجان، کشکوئیه، نوق و انار مورد بازدید قرار گرفتند و این نظارت ها در طول سال ادامه خواهد داشت.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه این امر یک اولویت جدی در حوزه بهداشت و سلامت است؛ تصریح کرد: گرچه هر سال با آغاز سال تحصیلی توسط کارشناسان بهداشت اقدامات نظارتی در مدارس انجام می شود امّا امسال با توجه به وجود کرونا و در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس، این اقدامات به طور جدّی در دستور کار است.

 

 

وی افزود: طی چندین مرحله از مدارس بازدید می شود به طوری که از ابتدای بازگشایی مدارس تا کنون از 500 مدرسه  رفسنجان، انار، کشکوییه و منطقه نوق بازدید به عمل آمده و هر 2 هفته یکبار مدارس مجددا توسط تیم های نظارتی مراکز و خانه های بهداشت بازدید می شوند.

 

 

 

جمالی زاده تصریح کرد: دراین بازدیدها عملکرد مدارس بر رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بازدید قرار می گیرد و روزانه لیست مدارس ناقض پروتکل های بهداشتی به همراه موارد نقض به آموزش و پرورش مناطق گزارش داده می شود و ادارات آموزش و پرورش مناطق موظف هستند با مدارس متخلف طبق مقررات برخورد کنند.

 

 

وی از والدین خواست با مشاهده هرگونه تخلف در مدارس آن را به مراکز خدمات جامع سلامت منطقه خود اعلام کنند و به دانش آموزان و کادر مدرسه هم توصیه کرد: همگی از ماسک استفاده و در کلاس، حیاط و جلوی درب ورودی مدرسه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: والدین و دانش آموزان توجه داشته باشند که حداکثر زمان حضور در هر کلاس بیش از 35 دقیقه برای دوره های دبستان و متوسطه دوره اول و بیش از یک ساعت برای دروس پایه متوسطه دور دوّم نباشد.

 

 

وی توصیه کرد: دانش آموزان از قمقمه و میان وعده شخصی که از منزل با خود می آورند استفاده کنند،  وسایل و لوازم التحریر خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و در هنگام بروز هرگونه علائم سرماخوردگی از رفتن به مدرسه خودداری کنند تا شاهد افزایش موارد بیماری نباشیم.

کد خبر 978214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha