لزوم توسعه بازارچه های محلی آبادان

شریعتی، بر لزوم توسعه بازارچه های محلی آبادان تاکید کرد و گفت: با توسعه این بازارچه ها زمینه تبدیل به بازارهای استانی و بین المللی نیز در منطقه آزاد اروند فراهم می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته در آئین بهره برداری از بزرگترین بازار روز منطقه آزاد اروند که با معماری سنتی اسلامی توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در آبادان راه اندازی شد، با بیان اینکه ورود بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند رونق کسب و کار تجاری به این منطقه بازگشته است اظهار کرد: خوشبختانه زمینه توسعه تجارت و اشتغال در بخش های مختلف منطقه آزاد اروند با پویایی و تحرکات بسیار خوبی در جریان است و اگر مسائل تحریم های ظالمانه نبود مطمئنا همه این تلاش ها و رونق ها دو چندان بود.

 

استاندار خوزستان، افزود: خوشبختانه آبادان و خرمشهر با اجرا و اعمال سیاست های مناسب به تدریج در حال بازیابی روزهای خوب گذشته خود هستند که امیدواریم اعمال و اجرای این سیاست ها استمرار و ادامه دار باشند.

 

وی با بیان اینکه توجه به سرمایه گذار و بخش خصوصی، رویکرد دولت برای رونق کسب و کارهاست اضافه کرد: ظرف سال‌های اخیر اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در زمینه رونق کسب و کار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر انجام شده و این منطقه در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

 

شریعتی تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، شاهد تسهیل در زمینه تجارت به ویژه تجارت خارجی به عنوان یکی از شاخص‌ها، جا به جایی پول و ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه و رفتن به سمت تثبیت اقتصاد باشیم که با تلاشی که در منطقه در حال انجام است تحقق این اهداف، دور از دسترس نیست هرچند همه ما می‌دانیم که کشور از سوی استکبار تحت فشار و تحریم قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، شاهد جهش تولید و رونق کسب و کارها در این منطقه هستیم.

 

استاندار خوزستان منطقه آزاد اروند را مرکز تجارت خواند و عنوان کرد: آبادان و خرمشهر شایسته بهترین ها هستند و باید به گذشته خود یعنی به مرکز تجاری بازگردند که در چند سال اخیر این اقدامات در حال اجرا شدن است.

 

وی در بخشی از سخنان خود بر لزوم ایجاد زیرساخت های فرهنگی، تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد اروند تاکید کرد و ادامه داد: در چهار سال گذشته، با ایجاد زیرساخت ها در منطقه آزاد اروند زمینه لازم برای سرمایه گذاری صورت گرفته و این درحالی است که کشور عزیزمان درگیر تحریم ها و بیماری ویروس کرونا شده لذا با سیاست دولت و در راستای رونق اقتصادی در شرایطی که تحریم های ظالمانه کشور را تهدید می کند، با افتتاح پروژه های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد اروند شاهد رونق بخشیدن کسب و کارها در این منطقه خواهیم بود.

 

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند تسهیل شود ابراز کرد: شرایط تسهیل با مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند باید در این منطقه برای سرمایه گذاران فراهم شود تا سرمایه گذار انگیزه مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه تجارت و تولید داشته باشد.

 

وی بازار سنتی فیدوس آبادان با معماری اسلامی را دارای ظرفیت مناسب تجاری دانست و بیان کرد: اینکه در این شهرستان چنین مجتمع تجاری با سبک معماری سنتی اسلامی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ساخته می شود و فروش تمامی غرفه های این بازار در طول ساخت نشان دهنده رونق اقتصادی و تجاری در این منطقه است. در جایی که رکود وجود داشته باشد به طبع آن خریدار نیز تمایلی برای خرید غرفه در مراکز تجاری ندارد.

 

استاندار خوزستان بر لزوم توسعه بازارچه های محلی آبادان تاکید کرد و اذعان داشت: باید این بازارچه ها توسعه یابند تا زمینه تبدیل به بازارهای استانی و بین المللی نیز در این منطقه فراهم شود.

 

وی در پایان سخنان خود خواستار احداث بازارچه های ادویه‌، شیلات و خرما در آبادان و خرمشهر شد و تصریح کرد: با توجه به همسایگی منطقه آزاد اروند با کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق، بازارهای آبادان و خرمشهر باید به سوی تخصصی شدن گام بردارند تا شاهد رونق روز افزون کسب و کار در این منطقه باشیم.

 

کد خبر 978301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha