تملک املاک در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) با جلب رضایت مردم صورت می گیرد

قاسمی با تأکید بر ضرورت جلب رضایت مردم در تملک املاک در طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین گفت: قطع یقین در کارشناسی هایی که صورت می گیرد این اطمینان را می دهیم حق و حقوق مالکان رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» شب گذشته (9 مهر) در جمع خبرنگاران در خصوص طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین بیان کرد: دومین جلسه پیرامون توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد که در واقع کارگروهی برای ساماندهی تملکات این آستان مقدس است.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: از حیث حقوقی و حقوق عامه، دستگاه قضایی وارد این مجموعه شده است و طرح، طرح عظیمی بوده به طوری که اعتبار آن برابر اعتبار استان است.

 

وی عنوان کرد: در طرح های عمرانی و ملی قانونگذار پیش بینی کرده است اگر اراضی و املاکی در محدوده طرح قرار گیرد، در درجه نخست با مالک توافق شده و با کار کارشناسی و رضایت مالک، زمین یا ملک، تملک و طرح اجرا می شود.

 

قاسمی توضیح داد: اگر بر اساس توافق کار انجام نشد، قانونگذار این اجازه را داده است که با حضور نماینده دادستان بعد از کارشناسی، مبلغ به حساب اداره ثبت واریز شود و آن ملک به تملک درآید و طرح اجرا شود البته تفاوتی که پروژه امامزاده حسین (ع) با سایر پروژه ها دارد در این است که اینجا یک پروژه معنوی و مذهبی است و از همین رو استفاده از این ماده قانونی در این پروژه ممکن است معنا ندهد.

 

وی افزود: بنابراین تأکید ما هم در جلسه این بود رضایت مالکان را جلب کنیم و حداقل همین بنا و واحد مسکونی که دارند را بتوانند تهیه کنند، پیشنهادات مختلفی در این خصوص ارائه شد ولی در نهایت این اطمینان را به مردم می دهیم که از حق و حقوق شان دفاع کنیم همچنان که از حقوق عامه دفاع می کنیم از حقوق افراد هم دفاع می کنیم و جایی که تملک شد در کوتاه ترین زمان ممکن مبالغ پرداخت شود تا فردی که ملک خود را واگذار کرده بتواند سرپناهی را تهیه کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد، در محدوده ای که طرح اجرا می شود قانونگذار پیش بینی کرده نباید نقل و انتقال صورت گیرد و توصیه ما هم به اهالی منطقه این است که این موضوع را مورد توجه قرار دهند و قطع یقین در کارشناسی هایی که صورت می گیرد، این اطمینان را می دهیم حق و حقوق مالکان رعایت شود.

 

وی گفت: اگر بین معامله و پرداخت پول فاصله نامتعارفی شود قطع یقین کارشناسی جدیدتری صورت می گیرد زیرا فلسفه طرح، عام المنفعه بودن آن است و طرح ملی و کشوری بوده و می خواهیم پروژه ای ایجاد شود که منافع آن به مردم استان و منطقه برسد و بحث انتفاع در میان نیست و اراضی که اینجا تملک می شود در محدوده طرح است.

 

قاسمی یادآور شد: پیشنهاد شد با حضور اهالی در این مکان مقدس جلسه ای داشته و دغدغه ها را شنیده و اطمینان دهیم حق و حقوق شان تضییه نمی شود تا مردم هم در اجرای این طرح همراهی کنند.

 

کد خبر 978321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha