توصیه هایی برای خادمین شهدا /شرط قابلیت بر اساس مکتب حاج قاسم، دیده نشدن است

حجت الاسلام ماندگاری با توصیه هایی به خادمین شهدا گفت: جلوه های مادی، حرف مردم و وسوسه های نفس سه مانع در مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، همایش توجیهی خادمین شهدا به مدت دو روز و با حضور بیش از 200 خادم الشهداء در بخش خواهران در گلزار شهدای کرمان برگزار شد که خادمین طی دو نشست جداگانه با مباحث معرفتی و شرح وظایف آشنا شدند.

 

 

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری که سخنران نشست مباحث معرفتی بود در سخنانی گفت: ابومسلم خراسانی که از عوامل روی کار آمدن عباسیان بود به امام صادق علیه السلام نامه نوشت که می خواهم خادم شما باشم؛ امام در پاسخ او یک جمله نوشت: تو آدم ما نیستی! {کاسب هستی}

 

 

وی افزود: خدا نکند ما خادم کاسب شویم که خادم کاسب زیاد داریم؛ بعضی ها خادم می شوند خلاف کاری های خود را بپوشانند.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: اما یکی هم مثل حبیب بن مظاهر است که امام حسین علیه السلام برای او می نویسد«من الغریب الی الحبیب» بیا کمک کن و یا مانند زهیر دنبال او می رود.

 

 

وی شرط قابلیت برای خادمی را طهارت، معرفت و خدمت خالصانه عنوان و بیان کرد: برای قابلیت باید این سه اتفاق در وجود ما بیفتد؛ لایمسه الا المطهرون؛ کسی اینجا قابلیت خود را رشد می دهد و بالا می رود که محرم باشد زیرا شهدا اسراری دارند.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه قدر بودن در محضر اولیای خدا را بدانید، اذکار استغفار و صلوات را در طهارت انسان مؤثر دانست و گفت: پس از طهارت، معرفت است که هر چه بیشتر باشد ظرف ما پُر تر است؛ بعضی ها ظرف شان کوچک است چون فکرشان کوچک است.

 

 

وی خدمت خالصانه را شرط دیگر قابلیت خواند و متذکر شد: وقتی خدمت می کنی منتظر پاداش و دیده شدن نباشی زیرا هر چه کمتر دیده بشوی اجر تو بیشتر است که در این فرهنگ و مکتب{حاج قاسم} همه تلاش کنند دیده نشوند و در این مکتب اگر می خواهی قابلیت پیدا کنی باید گمنام باشی.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: اگر قابلیت کم شود ما را بیرون می کنند، ظاهراً شاید در حرم باشی اما باطناً در حرم نیستی، قابلیت را از دست بدهیم کر و کور می شویم، طرف شب قدر در حرم امام رضا صفحه بد نگاه می کند! این یعنی کسی دعوت می شود اما به جای رفتن سر سفره ، به نجاست خانه می رود.

 

 

وی درباره فاعلیت خادم الشهدا سه اصل را مطرح کرد و گفت: اول باید مجاهد بدون مرز باشی زیرا خادم واقعی نه زمان نه مکان می شناسد؛ دوم باید اهل مقاومت و استقامت باشد و اگر مانعی هم در مسیر بود آن را بردارد؛ عباس قادری از رزمندگان اصفهان در دوران دفاع مقدس در حالیکه یک چشم او از کاسه درآمده و یک دستش افتاده بود اما به عقب برنگشت و ایستاد و دست آخر هم پیکرش از سال 63 تا 92 در منطقه ماند.

 

 

این استاد حوزه در تکمیل این بخش از سخنانش گفت: کرونا{به عنوان یک مانع} نباید باعث تعطیلی همه چیز بشود بلکه باعث تعدیلی باشد اما ما چون بلد نیستیم مسئله را حل کنیم صورت مسئله را پاک می کنیم.

 

 

وی جلوه های مادی، حرف مردم و وسوسه های نفس را سه مانع برشمرد و گفت: سومین اصل در فاعلیت خادم الشهدا این است در معیت ولایت باشد.

 

 

سردار محمدرضا حسنی سعدی، مدیرگلزار شهدای کرمان نیز هماهنگی خادمین با تصمیمات، نظم در رفت و آمد، توجه به نظافت بخش های مختلف گلزار شهدا را مورد تأکید قرار داد.

 

 

وی با بیان اینکه خادمی شهدا فعالیتی کاملاً افتخاری است؛ بر احترام خادم به زائر تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین مقدمات خادمی آشنایی با خود گلزار شهدا و شهدای مدفون در آن است تا زائر بهتر راهنمایی شود.

 

 

بیش از 200 نفر در بخش خواهران  و150 نفر در بخش برادران به عنوان خادم الشهدا در گلزار شهدای کرمان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

کد خبر 978379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha