جزئیات حمایت بنیاد مسکن از مناطق زلزله زده گلستان

مهدیان ضمن بازدید از مناطق زلزله زده رامیان، جزئیات حمایت بنیاد مسکن از مناطق زلزله زده استان گلستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عزیزالله مهدیان» صبح امروز(پنجشنبه 10 مهر) در گفتگو با مردم روستای زلزله زده ویرو رامیان اظهار کرد: زلزله و حوادث به طور مکرر در کشور اتفاق می افتد و در حوزه بازسازی ها نیز دولت منابع را در حوادث تعیین کرده است.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: تسهیلات بازسازی 40 میلیون تومان است ولی در مناطق زلزله زده تسهیلات 50 میلیون تومانی در نظر گرفته شده و تسهیلات روستایی نیز اخیراً از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

مهدیان بیان کرد: در مناطق زلزله زده برای خانواده هایی که واحد احداثی دارند 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن، تسهیلات 15 میلیون تومانی بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی در نظر گرفته می شود.

 

وی افزود: آواربرداری، پی کنی، نقشه و ناظر به طور رایگان در اختیار کسانی که واحدهای مسکونی آنها نیاز به بازسازی دارد قرار می گیرد و تقریباً با احتساب تسهیلات، 80 میلیون تومان در اختیار هر واحد خسارت دیده از سیل که نیاز به بازسازی دارد قرار می گیرد.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تأکید کرد: برنامه ریزی می کنیم که میله گرد به صورت عمده خریداری شود و به صورت جمعی در روستا تخلیه کنیم تا هزینه های خسارت دیدگان کاهش پیدا کند و قیمت تمام شده آن نیز ارزان تر شود.

 

مهدیان ابراز داشت: 160 کیسه سیمان رایگان در اختیار مردم زلزله زده قرار می گیرد و همچنین مسئولان استانی نیز از مناطق زلزله زده حمایت می کنند.

 

وی گفت: به ازای هر واحد مسکونی یک واحد مسکونی بازسازی می شود و برای افرادی که فاقد مسکن بودند تسهیلات ارائه می شود.

 

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور  یادآور شد: برخی واحدهای مسکونی روستایی فرسوده هستند و باید بازسازی شوند و اگر بخواهیم در ابتدای فصل زمستان تخریب شود به دلیل بارندگی شاید به اتمام نرسد لذا پرونده برای همه افراد تشکیل می شود و پس از فصل زمستان تسهیلات در اختیار این افراد قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 978394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha