ساخت موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیازمند همت همگانی است

معتمدیان گفت: ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس بدون همدلی بین دستگاهی و همت خیران محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» صبح امروز (۱۰مهر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: خراسان جنوبی جزو چند استانی است که تاکنون باغ موزه دفاع مقدس نداشته است اما تمام تلاش بر این است که به وظیفه خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس بدون همدلی بین دستگاهی و همت خیران محقق نمی‌شود، افزود: باید ضمن بهره مندی از ظرفیت‌های ملی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ظرفیت استان نیز برای احداث این پروژه استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیازمند همت همگانی است، ادامه داد: ساخت موزه دفاع مقدس با وجود زحمات و حضور غرورآفرین رزمندگان خراسان جنوبی در جنگ حق علیه باطل ضرورت بسیار دارد چرا که این پروژه کار  ماندگاری است که تداعی کننده نقش ارزنده ایثارگران، رزمندگان و شهدای ما برای نسل جوان خواهد بود.

 

معتمدیان خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه برای المان شهدا ردیف اعتباری اختصاص یافت که در تخصیص‌های بعدی این ردیف هزینه خواهد شد.

 

گفتنی است؛ احداث پارک موزه دفاع مقدس در سال ۸۵ مصوب شد و کلنگ آن در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در تقاطع خیابان صیاد شیرازی و قرنی بیرجند بر زمین خورد. اما به دلیل کمبود اعتبار بیش از ۱۱ سال از کلنگ زنی پروژه ملی پارک موزه دفاع مقدس استان می گذرد تا اینکه بالاخره امروز عملیات اجرایی فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اغاز شد. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بیش از ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 978418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha