ماندگاری کربلا پایداری حق است

کامرانی گفت: کربلا ماندگار است چون حق پایدار است و محرم، عاشورا و اربعین همیشه زنده است چون خون و حماسه در رگ‌های غیرت‌مندان الهی همواره جوشان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی» در شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت:  روزها از پی روزها و سال‌ها از پی سال‌ها می‌گذرد اما فرهنگ عاشورا و قیام کربلا همواره جلوه‌ای روشن‌تر و طراوتی روح بخش‌تر می‌یابد و  هر چه زمین و زمان کهنه تر می شود حماسه ی حسین و یارانش تازه‌تر می شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: کربلا ماندگار است چون حق پایدار است و محرم، عاشورا و اربعین همیشه زنده است چون خون و حماسه در رگ‌های غیرت‌مندان الهی همواره جوشان است.

وی اضافه کرد: در دیدگاه امام حسین (ع) و یارانش، شهادت جلوه‌ای از حیات جاوید است و هر چند زندگی آنان به ظاهر تمام می‌شود اما زندگی و جاودانگیشان در طول زمین و زمان ساری و جاری است که این رمز و راز جاودانگی امام حسین (ع) و دلیل ماندگاری عاشورا است.

سرپرست کانون فارس تاکید کرد: اینکه در میان تمامی روزهای قدسی، عاشورا، نقطه‌ عطف قرار گرفته است شاید به این دلیل باشد که عاشورا، نمایشی عظیم از تمامی انسانیت، غیرت و مردانگی بوده ات.

کامرانی ادامه داد: هر چند لحظه لحظه‌ی زندگی سید‌الشهدا (ع)، نمایشی عظیم بوده است اما ماندگار شدن در همه زمان‌ها و همه جغرافیای عالم، در یک ماه و یک دهه و یک روز را تنها مردی به صلابت حسین (ع) و یارانش می‌توانند در یک واقعه و فرهنگ برای همیشه ماندگار کنند و کسی که بتواند این همه را در یک روز و در قالب هنرمندانه‌ترین و ظریف‌ترین حرکات و اعمال نشان دهد، تنها امام حسین (ع) است.

خاطر نشان می شود، شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با عنوان «قرار بر مدارـ حربن یزید ریاحی، زهیربن قین» روز پنجشنبه 10 مهر  با حضور اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری (تمام‌وقت و پاره‌وقت) و کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس به صورت مجازی برگزار شد.

کد خبر 978481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha