صدور ۱۰۰۰ جلد سند مالکیت روستایی در گلستان

حسینی گفت: با حضور نمایندگان مجلس در کمیسیون عمران و مسئولان ارشد استانی یک هزار سند مالکیت به روستائیان گلستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» عصر امروز (پنجشنبه 10 مهر) در آیین متمرکز اهدای 1000 جلد سند مالکین به واحدهای مسکونی روستایی استان گلستان اظهار کرد:  در راستای برنامه دوم توسعه یکی از تکالیف و وظایفی که برعهده بنیاد مسکن نهاده شده است بحث پیگیری صدور اسناد مالکیت روستائیان و شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: در سال 90 براساس قانون ساماندهی این تکلیف به بنیاد مسکن محول شده است که نسبت به صدور سند مالکیت روستائیان اقدام کند و اجرای این طرج به تثبیت مالکیت، کاهش اختلافات قومی و قبیله ای و افزایش مراودات بین مردم و تثبیت دارایی های مردم کمک می کند.

 

حسینی افزود: از 933 روستای استان گلستان 600 روستا در محدوده اراضی بنیاد علوی قرار دارد که نتوانستیم تثبیت مالکیت برای این روستاها داشته باشند و  در حال حاضر در قالب تفاهم نامه ای ارائه صدور سند برای 250 روستا اصلاحات اراضی  آغاز کردیم و ثبت اسناد نیز در این مسیر همراهی خوبی با بنیاد مسکن داشته است.

 

وی گفت: حدود 100 هزار جلد سند تک برگی در استان گلستان صادر شده است و امروز به صورت متمرکز یک هزار سند را با حضور نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استان به روستائیان اهدا کردیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تاکید کرد: 83 روستا نیز در سطح استان گلستان اوقافی است و  در حال پیگیری برای صدور سند در این روستاها  هستیم.

 

حسینی تاکید کرد: با همکاری ثبت اسناد، املاک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن تفاهم نامه ای منعقد شده است تا 168 هزار واحد مسکونی که 120 هزار واحد مسکونی در روستاها و 40 هزار واحد مسکونی در شهرها قرار دارد از سند مالکیت بهره مند شوند.

کد خبر 978529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha