اعلام فراخوان چهارمین جشنواره آینده روشن

آخرین مهلت ارسال اثر به چهارمین جشنواره آینده‌ روشن در موضوعات علمی، فرهنگی و هنری 29 دی اعلام شده است و برگزیدگان در مراسم اختتامیه همزمان با نهم ربیع الاول معرفی می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، فراخوان چهارمین جشنواره آینده‌ روشن در موضوعات علمی، فرهنگی و هنری اعلام شد. این جشنواره در موضوعات سبک زندگی مهدوی، عدالت اقتصادی، جهاد اقتصادی، مقدمه جامعه مهدوی، بیداری اسلامی، نتیجه استمرار و اندیشه مهدوی و موضوع آزاد با محوریت مهدویت اثر می پذیرد.
علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره تا 29 دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی قم، خیابان شهدا، کوچه 23، پلاک 5 ارسال کنند.
این جشنواره‌ در بخش‌های ایده و طرح و فیلم‌نامه مهدوی، فیلم کوتاه داستانی و مستند، عکس و پوسترهای گرافیکی در موضوعات برگزار می‌شود. همچنین می‌شود، اعلام می شود.آثار برتر در روز اختتامیه که 13 بهمن سال جاری همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) برگزار می شود، اعلام می شود.
تندیس جشنواره و مبلغ 500 دلار، لوح تقدیر و مبلغ 300 دلار و لوح تقدیر و مبلغ 200 دلار به ترتیب جوایز نفرات اول تا سوم بخش های مختلف این جشنواره است.

 

مقررات بخش فیلم کوتاه و مستند جشنوراه آینده روشن
به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی شود. ارسال اثر برای این جشنواره، به منزله قبول شرایط و مقررات آن است. تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است. متقاضیان بعد از تکمیل فرم شرکت در جشنوراه به همراه پرینت آن، آثار خود را از طریق پست به نشانی موسسه ارسال کنند.

همچنین فرم مشخصات فردی و مشخصات اثر باید به ضمیمیه دی وی دی ارسال شود. حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایش، جشنواره‌ای و انتشاراتی محفوظ است. ارسال یک قطعه عکس پرسنلی به همراه تصویر شناسنامه برای شرکت‌کنندگان الزامی است.

بنابراین گزارش شرکت در جشنواره به منزله پذیرش آیین نامه جشنواره است. تصمیم‌گیری درباره مسایل پیش بینی نشده در آیین نامه به عهده برگزارکننده است. رای هیئت داوران قطعی است و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست.

بر روی هر دی وی دی فقط باید یک فیلم ضبط شده باشد. مشخصات فیلم و فیلمساز به طور کامل بر روی دی وی دی هر فیلم الصاق شود. فیلم‌هایی که توسط بیش از یک کارگردان ساخته شده اند، فقط یک نفر به نمایندگی از گروه کارگردانی به جشنواره معرفی شود. فرمت آثار باید به صورت دی وی دی و حداکثر زمان فیلم ارسالی 40 دقیقه باشد.

 

مقررات بخش فیلم نامه، طرح و ایده مهدوی
ایده‌های مهدوی در صورت احراز شرایط به ردیف‌های الف تا ج رتبه‌بندی شده، در صورت تمایل صاحبان ایده خریداری شده و به رتبه الف سه میلیون ریال، رتبه ب دو میلیون ریال و رتبه ج یک میلیون ریال پرداخت می‌شود.

همه حقوق ایده‌های ارسالی خریداری شده به برگزارکنندگان فراخوان تعلق دارد. ایده‌هایی که امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند در صورت تمایل ایده‌پرداز در وب‌سایت مرکز با شماره ثبت خاص و به نام ایده‌پرداز ارائه می شود. نویسندگان ایده‌های برتر به کارگروه تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی دعوت می‌شوند.

همچنین ایده‌ها نباید به مراکز دیگر واگذار شده و یا براساس بن‌مایه آن قبلاً تولیداتی انجام شده باشد. ایده‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که دارای ابتدا، میانه و انتهای تعریف شده باشد. ایده ها حداقل در سه سطر و حداکثر در یک صفحه ارائه شود.

ارسال اثر به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی گردیده و هیچ‌گونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نیست. به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی شود. ارسال اثر، به منزله قبول شرایط و مقررات آن است.

بنابراین گزارش متقاضیان بعد از تکمیل فرم شرکت در جشنوراه به همراه پرینت آن ،آثار خود را از طریق پست به نشانی موسسه ارسال نکنند. حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایش، جشنواره ای و انتشاراتی محفوظ است.

ارسال یک قطعه عکس پرسنلی به همراه تصویر شناسنامه برای شرکت کنندگان الزامی است. شرکت در جشنواره به منزله پذیرش آیین نامه جشنواره است. تصمیم‌گیری درباره مسایل پیش بینی نشده در آیین نامه به عهده برگزار کننده است و رای هیئت داوران قطعی است و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست.

 

شرایط و مقررات بخش پوستر
قطع پوسترها حداقل 70×100 و حداکثر 70×120 سانتی‌متر و با کیفیت dpi300 باشد. پوسترهای ارسالی با فرمت tif و به صورت CD یا DVD ارسال شود و هر نفر مجاز به حداکثر ارائه پنج اثر است.
آثار ارسالی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد. ضروری است به همراه آثار، پرینت فرم شرکت در جشنواره نیز بعد از تکمیل ارائه شود. آثار پذیرفته شده عودت داده نمی‌شود.
بنابرگزارش شبستان برگزار کننده مجاز است که آثار انتخاب شده را برای انتشارات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات استفاده کند. در ارسال آثار دقت شود زیرا برگزار کننده مسئولیتی در قبال ارسال نامطلوب و آسیب‌های ناشی از پست را نمی‌پذیرد. ارسال آثار به منزله قبول مقررات است. تصمیم‌گیری در مورد مسایل پیش‌بینی نشده و تغییر شرایط و مقررات اعلام شده بر عهده ستاد برگزاری نمایشگاه است.

همچنین ارسال یک قطعه عکس پرسنلی به همراه تصویر شناسنامه برای شرکت کنندگان الزامی است. حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایش، جشنواره ای و انتشاراتی محفوظ است. به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی شود.


شرایط و مقررات بخش عکس
شرکت همه عکاسان در این جشنواره آزاد است وهر عکاس می‌تواند حداکثر هفت عکس در هر موضوع ارسال کند. همه عکس‌های باید به صورت دیجیتال بوده و به همراه CD محتوی عکس‌های ارسالی با فرمت tif یا jpeg و dpi حداقل 300 ارسال شود.

ارسال اثر توسط عکاسان به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی شده و هیچ‌گونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نیست. به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی شود. ارسال عکس برای این جشنواره، به منزله قبول شرایط و مقررات آن است. تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

متقاضیان بعد از تکمیل فرم شرکت در جشنوراه به همراه پرینت آن ،آثار خود را از طریق پست به نشانی موسسه ارسال کنند. فرم مشخصات فردی و مشخصات اثر به ضمیمیه دی وی دی ارسال شود. حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایش، جشنواره ای و انتشاراتی محفوظ است.

ارسال یک قطعه عکس پرسنلی به همراه تصویر شناسنامه برای شرکت کنندگان الزامی است. شرکت در جشنواره به منزله پذیرش آیین نامه جشنواره است. تصمیم‌گیری درباره مسایل پیش بینی نشده در آیین نامه به عهده برگزار کننده است.

عکس‌های برگزیده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد. عکس‌های منتخب در سایت جشنواره نمایش داده می شوند.

پیشینه: جشنواره آینده روشن با همکاری شهرداری تهران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استانداری قم، سازمان ملی جوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، بنیاد فرهنگی مهدی موعود و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.bfif.irمراجعه کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 97853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha