سالانه ۴۶۵ تن روغن حیوانی توسط عشایر استان ایلام تولید می شود

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره به مرغوبیت تولیدات عشایر استان ایلام، گفت: سالانه ۴۶۵ تن روغن حیوانی توسط عشایر استان ایلام تولید می شود.

«فرشاد یاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: سالانه ۴۵۶ تن روغن حیوانی به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در استان ایلام تولید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند که عمده تولید عشایر شامل گوشت، شیر، روغن حیوانی، پشم، صنایع دستی و… است، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار خانوار عشایر با جمعیت ۶۰ هزار نفر در استان ایلام زندگی می‌کنند.

 

مدیرکل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: روغن حیوانی تولیدی عشایر استان ایلام از عطر و طعم خاصی برخوردار است و مشتری‌های زیادی در سراسر کشور و در داخل استان نیز طرفداران زیادی دارد.

 

یاسمی بیان کرد: ارزش اقتصادی تولیدات سالانه عشایر ایلام بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است.

 

وی گفت: طبیعت بکر و تنوع پوشش گیاهی مناطق مختلف استان ایلام در طول چهار فصل باعث شده تا تولیدات عشایر استان ایلام دارای مزه و بوی خاصی باشند.

 

مدیرکل امور عشایر استان ایلام از توزیع بیش از ۱۰ هزار تن علوفه دامی عشایر در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: ماهانه ۵۴۶ تن آرد بین عشایر توزیع می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

 

کد خبر 978568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha