کلام رئیس جمهور باید سرشار از ادب و منطق باشد

آیت الله حسینی به مناظره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اشاره کرد و گفت: بازنده این مناظره ملت آمریکا است، زیرا کلام رئیس جمهور باید سرشار از ادب و منطق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله « سید نصیر حسینی » ظهر امروز (11 مهر ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، اظهار کرد: باید خودمان را از جهات فکری و رفتاری با خداوند و انبیاء الهی پیوند بزنیم.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان باید با قرآن مانوس و با نماز نیز پیوند داشته باشد، گفت: این پیوندهایی است که خداوند دستور داده، عده ای خود و زندگی شان را با انبیاء و خدا پیوند زده اند؛ باید این پیوندهایی که از اثر نفسانیت است را قطع کنیم.

 

وی با بیان اینکه پیوند با شرک، گناه و دشمنان خدا را باید قطع کنیم، ادامه داد: باید پیوند با معاصی، گناهان و مشرکین را قطع کنیم و تلاش کنیم شکل نگیرد.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: پیوند با افراد مشرک را باید قطع کرد، اینها پیوندشان را با خدا بریده اند و با شیطان پیوند زده اند، گاهی ترس از عذاب و مجازات است، گاهی ترس از ناراحتی معبود و معشوق خود است، برخی از حساب و کتاب قیامت می ترسند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کسی که در مسیر خدا قرار می گیرد ممکن است دچار مشکلاتی نیز شود، انسان باید صبر داشته باشد. 

 

وی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، ضمن تبریک روز نیروی انتظامی و تشکر از تلاش های این نیرو، گفت: در سایه امنیت زندگی فردی اجتماعی شکل می گیرد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر امنیت نباشد همه چیز از بین خواهد رفت، یادآور شد: ما باید قدردان این افراد باشیم که شب و روز تلاش می کنند و با مخلان امنیت و اوباش برخورد می کنند.

 

امام جمعه یاسوج به روز روستا و عشایر اشاره کرد و ضمن تشکر از این قشر زحمت کش، خاطرنشان کرد: این قشر بار تولید را بر گردن دارند و در عرصه کشاورزی، دام و طیور فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت عشایری در کشور داریم، ادامه داد: سالانه ۷۲۰ تن گوشت قرمز، ۱۸۰ تن انواع روغن دامی و ۲۶ هزار تن شیر را این قشر تولید می کنند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون راس دام در استان داریم، گفت: مسئولان تلاش های زیادی برای خدمات رسانی به این افراد داشته اند و باید برای آبادی روستاها تلاش کنیم.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه باید تلاش کنیم روستائیان به شهر مهاجرت نکنند، گفت: کارهای خوبی شکل گرفته، اما به کار و تلاش بیشتری نیاز دارد.

 

وی به مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات ترامپ از حزب دموکرات با خشونت تمام با همه صحبت می کرد.

 

آیت الله حسینی بازنده این مناظره را ملت آمریکا دانست و تاکید کرد: کلام رئیس جمهور باید سرشار از ادب و منطق باشد، وقتی این گونه صحیت می کنند مشخص است وضعیت آمریکا چگونه خواهد بود.

 

امام جمعه یاسوج گردشگری را از ظرفیت های خوب استان کهگیلویه و بویراحمد دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و اضافه کرد: در بحث اشتغال و تاریخ اینها سرمایه های ما هستند.

 

وی به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این روز کاروان آل الله بعد از آن سختی های زیاد آزاد می شوند و به مدینه و کربلا می روند، 40 روز غم، غصه و رنج بود؛ کاروان با دیدن کربلا خودشان را بر زمین انداختند و به قبور رسیدند.

کد خبر 978616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha