شرایط بدی که از لحاظ شهری و اجتماعی در سنگر وجود دارد باید اصلاح شود

حجت الاسلام محمدیان با انتقاد به شرایط بدی که از لحاظ شهری و اجتماعی در سنگر وجود دارد گفت: در گام دوم انقلاب جای آدم های ناکارآمد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۱ مهر) با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: اقتدار نیروهای انتظامی یعنی امنیت جامعه و بارها دیده اید که دشمن با برنامه های رسانه ای به دنبال شکستن این اقتدار است.



امام جمعه سنگر به اتفاقی که عده ای اراذل و اوباش در بیمارستان پورسینای رشت به راه انداختند اشاره کرد و افزود: بعد از قضیه بنزین که عده ای به دنبال سوء استفاده بودند حضرت آقا فرمودند«تجربه کمیته ها در سال ۶۰، تجربه قابل قبول و خوبی بود، در همه جا حضور داشتند» و از برادران سپاه و بسیجی هم خواستند که از لحاظ حفظ امنیت در محله هاحضور همیشگی داشته باشند.



وی در ادامه با اشاره به صحنه های زشتی که در مناظره نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا رخ داد، گفت: دو نفر کاندید انتخاباتی در مقابل ۳۵۰ میلیون جمعیت آمریکایی که همه دنیا هم شاهدش بودند همدیگر را دروغگو خطاب می کردند.



حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه اول انقلاب بحث رقابت نبود بلکه بحث رفاقتی بود تصریح کرد: بعضی از نامزدهای انتخاباتی ما در آن دوران می گفتند اگر فلانی بیاید چون می تواند کار را بهتر از من انجام دهد من به نفع او کنار می کشم، اما حالا هر چه از اول انقلاب فاصله گرفته ایم رنگ و بوی انتخاب های ما شبیه غرب می شود.



وی با انتقاد به اینکه مگر چقدر در این نمایندگی و شورا هست که اینقدر نامزدها برای رسیدن به آن پست دست و پا می زنند و بعضی وقت ها برای یک انتخابات شورا در یک بخشی و در شهری کوچک میلیاردها تومان خرج می کنند گفت: کسانی که رای می دهند باید دقت کنند که هدف کاندیدای آنها چیست، اموری اصل است که باید در نظر گرفته شود، خدمت این کاندیدا برای خدا و یا غیر خداست و اینها را در نظر بگیرند و رای بدهند.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: عده ای به دنبال این هستند که شهر سنگر را از لحاظ خدمات شهری و اجتماعی قفل کنند و چه غرض هایی دارند بماند، اما به دنبال منافع خود هستند و تنها چیزی که فکرش را نمی کنند مشکلات مردم است.



وی ادامه داد: این درد است که ما معدن های شن و ماسه داشته باشیم اما کوچه های ما همه پر از گل و لای است، این مشکلاتی است که از سال های قبل وجود داشته و هنوز هم قدمی برای رفع آن برنداشتند.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه سر هر پست مسئولیتی در این کشور ۷۳شهید داده شده است، خطاب به اعضای شورای شهر سنگر بیان کرد: مگر حضرت آقا نفرمودند کسانی که در زمین های اقتصادی از رانت استفاده می کنند آنچیزی که به دست می آورند حرام است و این حرام خواری است!.



وی با تاکید بر اینکه ما در گام دوم انقلاب با دستوراتی که حضرت آقا دادند وظایفی داریم و باید این گام را محکم‌تر برداریم، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب جای آدم های ناکارآمد نیست.



وی همچنین به یکی از صحبت های اعضای شورای سنگر اشاره کرد که در پی خطبه های هفته گذشته مبنی بر ساماندهی اطراف مزار شهدای سنگر گفته است«آیا شهدا راضی هستند ما حقوق کارگران را برای مزار شهدا بگذاریم»، افزود: اگر دلسوز کارگران بودید اضافه کاری آنها را کم نمی کردید و درباره این مزار شهدا به جز پولی که یک مقدارش را خانواده شهدا تقبل کردند مقداری را سپاه و بنیاد شهید و مقداری از قبل عمران و برنامه ریزی استانداری برای مزار شهدا اختصاص داده بود که نشان می دهد از شورا وشهرداری برای اینجا پولی خرج نشده و اینها دروغ می گویند.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه خاطر نشان کرد: از لحاظ پدافند غیر عامل راه دسترسی به مسجد در زمان حادثه سخت است لذا لازم است که اطراف مسجد ساماندهی شود، برای مراسم های بزرگ خود هیچ فضای عمومی در شهر نداشتیم و از این رو لازم است جلوی مزار شهدا اصلاح شود، طرحی که مطرح شد هیچ بار مالی برای شهرداری نخواهد داشت و رضایت مغازه هایی که جلوی گلزار شهدا هستند باید جلب شود و با این شرایط طرح ساماندهی مزار شهدای این شهر را خواستیم اجرا کنیم.

کد خبر 978635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha