هدایت منابع بانکی به سمت صنعت نقش مهمی در رونق تولید دارد

رزم حسینی گفت: بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی در فارس وجود دارد که در این حوزه مقام چهارم کشور را به خود اختصاص می دهد و هدایت منابع بانکی به سمت صنعت نقش مهمی در رونق تولید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا رزم حسینی»، امروز (جمعه ۱۱ مهر) در جلسه با نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس، گفت: در دوران کرونا باید بیش از پیش به مدیریت بازار توجه کنیم تا منابع درآمدی کشور محدود نشوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود:  در این میان، تامین کالاهای اساسی در اولویت قرار دارد و همچنین باید با تقویت صادرات، ارزآوری برای کشور را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: وزارت صمت با اختیاراتی از سوی ریاست جمهوری و توافق با بانک مرکزی برای رفع مشکل بازرگانان تلاش می کند و لازم به ذکر است که دین اسلام تولید ثروت مشروع را مورد ارج قرار می دهد.

رزم حسینی با تاکید برای رفع بیکاری در کشور بیان کرد: با در نظر گرفتن الگوی رفع بیکاری در کشور که در «قلعه گنج» خراسان رضوی نیز مورد آزمایش موفق قرار گرفته، مشکل بیکاری در کشور کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در چرخه تولید، تجمیع مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران در یک برنامه توسعه مشخص در کنار سایر سازمان های ملی نقش موثری دارد.

وزیر صمت، پول را یک کالای باشعور دانست و گفت: ایجاد فرصت سرمایه گذاری امن در یک منطقه، پول و سرمایه را به آن سرازیر می کند.

وی ادامه داد: نیمی  از ظرفیت صنعتی کشور در حال حاضر فعال است و باید به شکلی عمل کنیم که منابع بانک هابه سمت تولید و صنعت هدایت شود.

رزم حسینی اعلام کرد: بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی در فارس وجود دارد که در این حوزه مقام چهارم کشور را به خود اختصاص می دهد و همچنین فارس ارای معادن کشف نشده بسیاری است.

 

کد خبر 978646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha