تقویت نهاد خانواده و عبور از  مشکلات با بازگشت  به سبک زندگی اسلامی

معین الاسلام گفت: ما برای تقویت نهاد خانواده و عبور از مشکلات باید به سبک زندگی اسلامی بازگردیم و این که اعتقاد داشته باشیم عمل به سبک زندگی غربی باعث بروز و ظهور بسیاری از معضلات از جمله کاهش ازدواج و فرزندآوری و نیز افزایش آمار سقط جنین شده است.

«مریم معین الاسلام» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با ابراز نگرانی از افزایش آمار سقط جنین در کشور ابراز داشت: متأسفانه سقط جنین در حال حاضر به یک فاجعه تبدیل شده و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از مصیبت های کشور در وضعیت فعلی همین مساله است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: بنده به عنوان یک شهروند ایرانی متحیر هستم از این بابت که علیرغم آن که اصول مهم روانشناسی و جامعه شناسی و نیز اقتضائات و بایسته های دینی و مذهبی و فرهنگی ما تأکید بر رشد جمعیت دارد، اما متأسفانه با وجود سقط جنین از یک سو و نیز افزایش سن ازدواج و نیز کاهش فرزندآوری از سوی دیگر، شاهد کاهش جمعیت به عنوان یکی از مؤلفه های جدی اقتدار ملی هستیم.

 

وی گفت: به تعبیر یکی از دوستان آن قدر که ما به دست خودمان سقط جنین و شیعه کشی داریم، داعش، شیعه کشی نداشته و باید این مساله نگران کننده را جدی گرفت و برای جلوگیری از ادامه آن راهکار جدی ارایه داد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: حقیقتاً آن چه باعث تعجب و تحیر است و مطالبه جدی ما از مسئولان نیز به شمار می رود، این که است که به راستی چرا بر خلاف سیاست های بالادستی نظام و تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر روی بحث جمعیت، اقدام اساسی صورت نمی گیرد و حال آن که کاهش نرخ رشد جمعیت به یک تهدید خطرناک برای کشور ما تبدیل شده است.

 

وی بیان داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت غربالگری هایی که صورت می گیرد و خیلی از آن ها بی جهت است ، همین ها گاه منجر به سقط جنین و افزایش این آمار می شود و حال آن که به نظر می رسد، توطئه خطرناک صهیونیستی در کار است که به بهانه های مختلف از جمعیت کشور ما به عنوان ام القرای جهان اسلام و کانون شیعه کاسته شود.

 

معین الاسلام خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت و این که فرزندان ما در آینده دیگر کمتر خاله و دایی و عمو و عمه خواهند داشت، عوارض و آسیب های جدی از منظر روانشناسی و جامعه شناسی به همراه دارد که باید به آن ها توجه کرد.

 

وی گفت: در هر صورت بخشی از این سقط جنین ها به خاطر غربالگری و سیاست های غلط بهداشتی کشور است که گاهی برای انسان سوال می شود که چه کسانی پشت این قضایا هستند و از سویی بخشی از آن نیز به مشکلات اقتصادی مردم برمی گردد که باید برای این مساله نیز چاره اندیشی و تدبیر شود.

 

مسئول مؤسسه علمی- فرهنگی زنان منتظر تصریح کرد: انتقادی که از دولت وجود دارد این که چرا برخلاف رویه موجود در بسیاری از کشورهای غربی از جمله رژیم صهیونیستی، سیاست های تشویقی چندانی در کشور ما برای بحث افزایش جمعیت و تشویق خانواده ها به فرزندآوری بیشتر وجود ندارد.

 

وی بیان داشت: واقعیت آن است که در این باره ما هم نیاز به یک عزم و اراده ملی داریم و هم بازنگری در برخی سیاست های فرهنگی و بهداشتی تا به این وسیله جلوی افزایش آمار سقط جنین گرفته شود.

 

معین الاسلام افزود: ما برای تقویت نهاد خانواده و عبور از این مشکلات می بایست به سبک زندگی اسلامی بازگردیم و این که اعتقاد داشته باشیم عمل به سبک زندگی غربی باعث بروز و ظهور بسیاری از این معضلات از جمله کاهش ازدواج و فرزندآوری و نیز افزایش آمار سقط جنین شده است.

 

فاطمه عسگری

کد خبر 978668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha