کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم

کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم فرصت تکریم و تجلیل از ایثارگرانی است که مخلصانه در راه خدا و انقلاب از تمام خواسته ها و تعلق های خود گذشتند.

خبرگزاری شبستان – البرز: مسجد به عنوان محور و شاخص جامعه اسلامی همواره نقطه معینی برای شکل گیری حقیقت وجودی انسان است. ایمان و معرفتی که از نهاد مسجد در دل انسان تابیده می شود یگانه حقیقتی است که نمی توان آن را از نظر دور داشت. برای باور به این مطلب کافی است نیم نگاهی به سال های دفاع مقدس و ارتباط آن با مسجد داشت.

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در چهاردهمین نشست خود در منزل شهید شعبان نصیری در کرج برگزار شد بار دیگر بسترهای توجه به دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد. کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم فرصت تکریم و تجلیل از ایثارگرانی است که مخلصانه در راه خدا و انقلاب از تمام خواسته ها و تعلق های خود گذشتند.

 

در این میان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز ویژه برنامه های متنوعی را با این عنوان با محوریت مسجد و همراهی امام مسجد به اجرا گذاشتند که از جمله آن ها می توان به ویژه برنامه کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) واقع در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک جهان نما اشاره داشت.

 

« حجت الاسلام حسین روان » در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: ظرفیت جدیدی در قالب طرح سه شنبه های تکریم برای محله ها ایجاد شده است که طی آن با شناسایی خانواده معظم شهداء و ایثارگران و تکریم آنان نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) شهرک جهان نما افزود: نسل جوان امروزه با هجمه های متعددی روبه رو است. فن آوری های اطلاعاتی و فضای مجازی همواره فضایی از تهدید را فراهم کرده است که ایجاب می کند متولیان فرهنگی بیش از پیش توجه لازم را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در شرائط کنونی کرونا که سبک زندگی مردم آرام آرام تغییر کرد باز هم ویژه برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد معطل نماند و همچنان به قوت خود در جهت پویایی مسجد به اشکال دیگر ادامه یافت.

 

 

وی افزود: اصلاح ساختار فرهنگی در قالب رویدادها و اتفاق هایی که پیش بینی نمی شود مانند بیماری ویروسی کرونا می تواند زمینه پیشبرد مسائل فرهنگی و دغدغه های موجود متولیان فرهنگی باشد.

 

حجت الاسلام‌ روان با اشاره به نام گذاری سال به عنوان جهش تولید بیان کرد: شرائط اقتصادی دستخوش بیماری کرونا شد ولی با توجه به فرمان رهبری در بحث محرومیت زدایی رزمایش مواسات و همدلی مورد توجه قرار گرفت.

 

به گفته امام مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک جهان نما عنوان کرد: محله محوری طرح های مرتبط با کانون فرهنگی هنری مسجد امکان ارتباط مستمر و هدفمند با اهالی را فراهم می کند و به نوبه خود بستر پویایی و حرکت است.

 

حجت الاسلام کاظم شکری نیز در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم به واقع از جمله برنامه هایی است که با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب یک نگاه راهبردی طرح ریزی شده است. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: طی هفته ای که گذشت در منزل شهید شعبان نصیری میزبان مادر این شهید والامقام بودیم که در عین حال فرصتی برای توجه دوباره به مقام شامخ شهداء دوران دفاع مقدس و البته شهداء مدافع حرم بود.

 

 

وی بیان کرد: بیان خاطرات شهداء و یادآوری فداکاری ها و رشادت های آنان همواره از نکاتی است که با توجه به آن می توان نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه داشت به ویژه آنکه این شهر را شهر امیران و لشکریان ۱۰ سیدالشهداء می نامند. 

 

بازخوردهای فرهنگی طرح سه شنبه های تکریم از دیگر مطالبی بود که مدیر ستاد فهما استان البرز به آن اشاره کرد و گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مسجد در قالب این طرح رشد پیدا می کند و می تواند زمینه پویایی محله با محوریت مسجد تلقی شود.

 

محرومیت زدایی الگویی برمبنای دفاع مقدس است

 

« حجت الاسلام فراستی» نیز در رابطه با اهمیت برپایی طرح سه شنبه های تکریم با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: از جمله درس های دفاع مقدس، محرومیت زدایی است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی(ره) ساوجبلاغ افزود: تکریم و تجلیل از بزرگان یکی از رسالت های هر فرد آگاه و با بصیریتی است و حال آنکه رزمندگان دفاع مقدس از تمام گروه های سنی و از تمام اقوام ایران بودند. 

 

وی ادامه داد: این ایام که شیوع بیماری کرونا را شاهد هستیم و به ویژه وضعیت اقتصادی که با توجه به این بیماری وجود دارد ضروری است با راهبرد دفاع مقدس در عرصه محرومیت زدایی در قالب رزمایش مواسات و همدلی فعالیت کنیم. 

 

 

کد خبر 978752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha