ایرانشناسان چینی تقدیر مي‌شوند

رايزن فرهنگي ايران در تماس تصویری با رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زبان‌های خارجی شانگهای، پیشنهاد تقدیر از ایرانشناسان چینی را داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین در تماس تصویری با خانم لیو هوی، رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زبان‌های خارجی شانگهای در خصوص همکاری‌های مشترک در زمینه زبان فارسی گفت‌وگو کرد.

وفایی با اشاره به نقش مهم گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زبان‌های خارجی شانگهای، گفت: این گروه با اقدامات مؤثر و بهره گیری از روش‌های کارآمد در آموزش زبان و ادبیات فارسی در تربیت علاقه‌مندان زبان فارسی، نقش بسزایی دارد.

رایزن فرهنگی ایران در چین پیشنهاد همکاری مشترک در برگزاری کارگاه ایرانشناسی با حضور استادان ایرانی و چینی و تقدیر از ایرانشناسان فعال چینی در سه سال گذشته که دارای تألیف و تحقیق هستند، را داد.

وی در ادامه، افزود: آمادگی داریم تا در زمینه‌های علمی، استادان ایرانی را برای تدریس دروس از طریق شبکه‌های مجازی به آن دانشگاه معرفی کنیم.

رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زبان‌های خارجی شانگهای با بیان سابقه فعالیت و تعداد دانشجویان، استادان و برنامه‌های گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زبان‌های خارجی شانگهای، آمادگی این گروه را برای تداوم همکاری‌ها اعلام کرد.

خانم هوی از رایزن فرهنگی ایران در چین درخواست کرد که منابع جدید آموزشی به گروه زبان و ادبیات فارسی ارسال شود.

بنابر اعلام این خبر، دانشگاه زبان‌های خارجی شانگهای از دانشگاه‌های مهم کشور چین در امر آموزش زبان‌های خارجی است. این دانشگاه بیست و سه سال گذشته اقدام به تأسیس کرسی زبان و ادبیات فارسی کرده است که پس از دانشگاه پکن از با سابقه ترین دانشگاه‌ها در این حوزه است. این دانشگاه  شمار زیادی استاد زبان‌های خارجی از جمله استاد ایرانی دارد و با دانشگاه‌های مختلف دنیا همکاری مشترک دارد. رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه بر اساس رتبه بندی کشوری اعتبار نخست را در میان کرسی‌های موجود در چین دارد. این گروه آموزشی با داشتن چهار استاد زبان و ادبیات فارسی داخلی و یک استاد ایرانی تا مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشجو می‌پذیرد.

کد خبر 978754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha