مروری بر آمار فعالیت رسانه ملی در مناسبت ها در بازه زمانی مرداد تا نیمه شهریور

اداره کل آمار و توسعه فناوری اطلاعات معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی آمار عملکرد شبکه‌های سراسری و استانی رادیویی و تلویزیونی را در خصوص دهه و لایت و امامت، دهه اول محرم، عملکرد دولت و هفته دولت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، براساس اطلاعات گردآوری‌شده در این اداره کل،  عملکرد حوزه‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «دهه امامت و ولایت» از هفتم تا بیست و یکم مرداد سال 1399 به میزان 2017ساعت بوده  است. از این میزان  شبکه سراسری رادیویی  177 ساعت، شبکه سراسری تلویزیونی249 ساعت، شبکه استانی رادیویی941 ساعت ، شبکه استانی تلویزیونی596 ساعت ، بخش‌های خبری رادیویی12 ساعت و بخش‌های خبری  تلویزیونی42 ساعت برنامه در این زمینه پخش کرده اند.

 

بر اساس این آمار در میان  شبکه‌های رادیویی سراسری «شبکۀ معارف»با 48 ساعت، از شبکه‌های تلویزیونی سراسری «شبکۀ قرآن» با  60ساعت،  از شبکه‌های رادیویی استانی «شبکۀ رادیویی مرکز گلستان»با 77 ساعت، و از شبکه‌های تلویزیونی استانی «شبکۀ تلویزیونی مرکز سیستان و بلوچستان» با 39:30 ساعت  بیش از سایر شبکه‌ها به دهه امامت و ولایت که فاصله میان اعیاد قربان تا غدیر است پرداخته اند.

 

همراه با عزاداران حسینی در دهه اول محرم

از این اداره کل امار دیگری  در زمینه عملکرد حوزه‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «دهۀ اول محرم» منتشر شده که این امار را  از 30مرداد تا 12شهریور  به میزان  5933ساعت اعلام کرده است. بر این اساس، شبکه‌های سراسری رادیویی937 ساعت،  شبکه‌های  سراسری تلویزیونی961 ، شبکه‌های استانی رادیویی1866، شبکه‌های استانی  تلویزیونی 2012، بخش‌های خبری رادیویی32و بخش‌های خبری تلویزیونی125ساعت در این زمینه برنامه روانه آنتن کرده اند.

 

بنا بر آنچه در این گزارش آماری آمده است از شبکه‌های رادیویی سراسری «شبکۀ فرهنگ» با 148ساعت، از شبکه‌های تلویزیونی سراسری «شبکۀ قرآن» با 192ساعت،  از شبکه‌های رادیویی استانی «شبکۀ رادیویی مرکز تهران» با 115ساعت، از شبکه‌های تلویزیونی استانی «شبکۀ تلویزیونی مرکز یزد» با 117 ساعت، از دیگر شبکه‌های رسانه ملی در این زمینه پیشی گرفته اند.

 

آنتن رسانه ملی در هفته دولت

اداره کل امار و توسعه فنآوری اطلاعات از  عملکرد حوزه‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «هفتۀ دولت» نیز اماری ارائه داده که بر اساس آن  از دوم تا هشتم شهریور سال 1399 درباره  این موضوع به میزان 609 ساعت برنامه روانه آنتن شده است.

 

که از این میزان شبکه‌های سراسریرادیویی با39 ساعت، شبکه‌های سراسری تلویزیونی با 26ساعت، شبکه‌های استانی رادیویی با336 ساعت، شبکه‌های استانی تلویزیونی با 136، بخش‌های خبری رادیویی با 10ساعت و بخش‌های خبری تلویزیونی با 63 ساعت  برنامه در پرداختن به این موضوع مشارکت کرده اند.

 

در میان شبکه‌های رادیویی سراسری «رادیو  گفت­وگو» با 15 ساعت، شبکه‌های تلویزیونی سراسری  «شبکۀ خبر» با  14 ساعت، شبکه‌های رادیویی استانی  «شبکۀ رادیویی مرکز کردستان» با  25ساعت، شبکه‌های تلویزیونی استانی «شبکۀ تلویزیونی مرکز آذربایجان غربی» با 9ساعت برنامه گوی سبقت را از دیگر شبکه‌های رسانه ملی در پرداختن به هفته دولت ربوده اند.

 

عملکرد دولت در گرماگرم مرداد

همچنین بر اساس آمار دیگری از عملکرد حوزه‌های برنامه‌ساز سازمان با موضوع «انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات اعضای هیئت دولت در برنامه­های صداو سیما» در مرداد سال 1399مشخص شده که در این بازه زمانی به میزان 117 ساعت برنامه پخش شده است که  از این میزان شبکه‌های سراسری رادیویی13ساعت، شبکه‌های سراسری تلویزیونی32ساعت، شبکه‌های استانی تلویزیونی53دقیقه ، بخش‌های خبری رادیویی26ساعت و بخش‌های خبری تلویزیونی45ساعت برنامه در تبیین اقدامات دولت پخش کرده اند.

 

از میان شبکه‌های رادیویی سراسری «شبکۀ اقتصاد» با 4:24 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته‌است.

 

از میان برنامه‌های این شبکه‌ها نیز  برنامه «به زندگی سلام کن» از «شبکة سلامت» با اختصاص زمان 1:33 ساعت، بیشترین میزان پرداختن ب موضوع  را داشته است.

 

همچنین از میان اعضای هیئت دولت، « حسن روحانی (رئیس‌جمهور)» به مدت 3:33 ساعت بیش از سایر اعضای هیئت دولت از این برنامه‌ها سهم برده است.

 

 در بین  شبکه‌های تلویزیونی سراسری «شبکۀ خبر» با 21:48 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته‌است.

 

از میان برنامه‌های این شبکه‌ها برنامة «جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا» از شبکة «خبر» با اختصاص زمان 5:41 ساعت، بیشتر در این زمینه سهیم بوده است.

 

« حسن روحانی (رئیس جمهور)» نیز با زمانی حدود 17ساعت رکورد دار اعضای هیئت دولت در این بخش بوده است.

 

 از شبکه‌های تلویزیونی استانی «شبکۀ تلویزیونی مرکز اصفهان» با 29دقیقه، بیشترین میزان پخش را داشته‌است.

 

همچنین از بخش های خبری شبکه‌های رادیویی سراسری «شبکۀ ایران» با 10ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته‌است.

 

در بخش‌های خبری این شبکه‌ها، از میان اعضای هیئت دولت بیشترین میزان پرداخت به «آقای حسن روحانی (رئیس جمهور)» به مدت 7:54 ساعت اختصاص داشته است.

 

بخش خبری 21 از «شبکۀ ایران» با اختصاص زمان 3:51 ساعت، بالاترین میزان را به این موضوع اختصاص داده است..

 

  از بخش های خبری شبکه‌های تلویزیونی سراسری نیز «شبکۀ خبر» با 17 ساعت، بیشترین میزان پخش را داشته‌است.

 

در بخش‌های خبری این شبکه‌ها، از میان اعضای هیئت دولت بیشترین میزان پرداخت به «آقای حسن روحانی (رئیس جمهور)» به مدت 9 ساعت اعلام شده است.

 

همچنین از میان بخش‌های خبری، بخش خبری 21 از «شبکة یک» با اختصاص زمان 4:26 ساعت، بیشترین میزان را به این امر اختصاص داده است.

کد خبر 978887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha