ضرورت تقویت برنامه های پیشگیرانه در حوزه آسیب های اجتماعی

‍ثمینی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: تقویت و توسعه برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه و مداخل گرایانه در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(12 مهر) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت مشارکت عمومی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: برنامه ریزی جدی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

 

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت برنامه ریزی در این حوزه، بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و مداخله گرایانه در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری است. 

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی جدیت و مشارکت موثری در اجرای برنامه‌ها داشته و این تصور را از خود دور کنند که کار تعطیل بردار است. 

 

ثمینی تصریح کرد: تا زمانی که آسیب های اجتماعی در جامعه وجود دارند خود را به اشکال مختلفی همچون کودکان کار و خیابانی ،خود کشی و طلاق نشان میدهند. 

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضروری جدیت و تلاش بیشتر نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی در خصوص موضوع کودکان کار و خیابانی ، افزود: انتظار می‌رود که طرح آزمایشی کاهش خودکشی که به صورت پایلوت در لرستان اجرا می شود به نتیجه رسیده و شاهد کاهش آمار آن باشیم. 

 

وی در ادامه به ضرورت بهره گیری دستگاه‌ها از ظرفیت دفاتر تسهیلگری اشاره و بیان داشت کلیه دستگاه‌ها، نهادها و خیرین که در مناطق حاشیه نشین خدماتی اعم از کمک مومنانه، حمایت های معیشتی، آموزشی و .... را انجام می‌دهند موظفند در مرکز استان با مدیران تسهیلگری به عنوان افراد مطلع از وضعیت ساکنان این محلات هماهنگی لازم را به عمل آورند تا از موازی کاری و پراکنده کاری جلوگیری شود. 

 

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: در شهرستان‌ها نیز کلیه دستگاه ها برای ارائه خدمات به محلات کمتر برخوردار می بایست با فرمانداران هماهنگی نمایند. 

کد خبر 978896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha