بخت آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری ملل در گرگان باز می شود/ معرفی نماینده شورای شهر به کارگروه مهر و میراث در گرگان

نماینده سرمایه گذار مجموعه ملل در شورای اسلامی شهر گرگان از آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری ملل در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، دویست و چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان با دستور جلسه بررسی لوایح و نامه های رسیده و با ریاست «سید محمد مرتضوی» عصر امروز (شنبه 12 مهر) برگزار شد.

 

در این جلسه به نامه فرمانداری شهرستان گرگان در خصوص رد مصوبه واگذاری عرصه به شرکت ایستا سبز گلستان رسیدگی شد و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نظر فرمانداری را در خصوص این لایحه پذیرفتند.

 

همچنین در نامه دیگر فرمانداری واگذاری پنج قطعه زمین از طریق ترک تشریفات به شرکت ابنیه گستر کتول را رد کرد و تاکید فرمانداری بر این بود که فروش زیر حد نساب برخلاف مقررات است با توجه به اینکه واگذاری این پنج قطعه زمین با مساحت نزدیک به 170 متر برای ساخت و ساز در این منطقه نبوده و مسیر دسترسی مالکان را در این منطقه فراهم کرده است شورای اسلامی شهر به فرمانداری بر مصوبه خود اسرار کرد.

 

*آخر و عاقبت پروژه گردشگری ملل در گرگان

«شمس علی جعفری» نماینده سرمایه گذار پروژه ملل نیز امروز در صحن شورای شهر حضور پیدا کرد و در خصوص مجتمع گردشگری و خرید یک قطعه زمین شهرداری گفت: یک پروژه بزرگ گردشگری در کمربندی گرگان در دست اقدام داریم و از سال گذشته نهایت همکاری از سوی شهرداری گرگان، شهرداری منطقه سه و اداره املاک و اسناد برای این سرمایه گذاری اتفاق افتاده است.

 

این سرمایه گذار بیان کرد: با اجرایی این پروژه صرفا به دنبال دریافت تسهیلات نیستیم و امیدواریم با اجرای این پروژه 500 نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.


جعفری بیان کرد: از اسفند سال 98 پیگیری ها در خصوص اجرای پروژه گردشگری ملل اتفاق افتاد و 12 میلیارد تومان در قالب یک فقره چک به شهرداری برای عوارض و دیگر اقدامات واریز شد.

 

وی گفت: در جنب محل اجرای پروژه عرصه ای متعلق به شهرداری در کوچه متروکه قرار دارد که در سال گذشته 800 میلیون تومان به حساب شهرداری واریز شد و این زمین از شهرداری برای الحاق به پروژه خریداری شده است.

 

نماینده سرمایه گذاری ملل بیان کرد: در مجموعه پروژه ملل گرگان بخش های مختلفی سینما، صنایع دستی، پارک آبی، رستوران سنتی، هتل و غیره در نظر گرفته شده است و امیدواریم روند واگذاری این زمین به سرمایه گذار تسهیل شود.


تشکیل کارگروه مهر و میراث نیز از موضوعات دیگری بود که امروز در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد و شیوه نامه اجرایی آن به شورای اسلامی شهر گرگان ارسال شد و «حسین ربیعی» به عنوان نماینده شورای شهر با رای اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به این کارگروه که با ریاست شهرداری گرگان برگزار می شود، معرفی شد.

 

همچنین لایحه شهرداری در خصوص پرداخت محکومیت برابر احکام صادره در حق آقایان «سهراب محمدی» و سایرین مطرح شد در خصوص این عرصه در سال 95 و 96 براساس آرای دادگاه شهرداری گرگان رای محکومیت قطعی صادر شده است و در آن زمان برای «اجرت المثل» ایام تصرف عرصه مشهور به پارک جهان نما واقع در ضلع شمال شرقی صدا و سیما مطالبه شد.

 

*ضرورت هماهنگی بیشتر شهرداری با شورای شهر اسلانی شهر گرگان

«سعید رحیمی»، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص گفت: شهرداری قبل از آنکه توافق شفاهی در خصوص این پرونده ها داشته باشد بهتر بود موضوع را به شورا مطرح کند و هماهنگی در این زمینه با شورای اسلامی شهر گرگان از سوی شهرداری اتفاق بیفتد.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان  بیان کرد: بسیاری از خرید های شهرداری از سال های دور با سند عادی بوده است و بخشی از آن با مشکلاتی رو به رو است.

 

رحیمی گفت: قضات با تجربه در سطح گرگان داریم و تاجایی که امکان دارد از بیت المال و حقوق مردم دفاع می کنند و شورای شهر و شهرداری نیز نباید شرایطی داشته باشند که حق و حقوق دیگران را نادیده بگیریم.

 

وی تاکید کرد: اداره حقوقی شهرداری در برخی از جلسات شورای شهر گرگان حضور داشته باشند و پس از رای قطعی دادگاه در خصوص این پرونده ها احکام تامین خواسته نسبت به افرادی که این اراضی را به شهرداری فروختند اقدام کنند.


براساس نظر شورا این لایحه در هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان با حضور شهردار و اداره حقوقی شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

همچنین در این جلسه یکی از شهروندان در خصوص روکش آسفالت و لکه گیری در خیابان باهنر و قطع شدن درختان بید مجنون در  پارک این منطقه، توقف کامیون ها و مزاحمت ها در مجموعه پارک محلی گلایه هایی داشت که بنا شد اعضای شورای اسلامی شهر از این مکان بازدید داشته باشند.

 

کد خبر 979100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha