بیشترین دانش آموزان روستایی در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: بیشترین تعداد دانش آموزان روستایی این شهرستان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

«علی ابراهیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هم‌اکنون ۳۲ درصد دانش آموزان این شهرستان در مدارس روستایی و مابقی در آموزشگاه‌های شهری تحصیل می‌کنند که بیشترین آن ها در مقطع ابتدایی هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: امسال ۳۰ هزار و ۵۴۱ دانش آموز این شهرستان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، ۹ هزار و ۸۳۸ نفر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.

 

ابراهیمیان عنوان کرد: از مجموع کل دانش آموزان شهرستان، ۱۷ هزار و ۵۶ دانش آموز ابتدایی در ۸۴۸ کلاس درس و ۲۷۹ باب آموزشگاه شهری و روستایی در حال تحصیل هستند.

 

وی در خصوص ارائه خدمات به دانش آموزان سطح روستاها خاطرنشان کرد: تمامی مدارس روستایی و عشایری معلم دارند و برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا سرانه بهداشتی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به حساب مدارس واریز شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان تصریح کرد: اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شده و اطلاعات دانش آموزان توسط شاد از سامانه سناد دریافت شده و دانش آموزان وارد کلاس ها شده اند، تعدادی از دانش آموزان و معلمان تا کنون موفق به ورود شاد نشده اند که در به روز رسانی های بعدی شاد به کلاس های مجازی وارد می شوند.

 

ابراهیمیان ادامه داد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت رایگان برای مدارس در نظر گرفته شده که به تمامی مدارس شهری اختصاص یافته و در مدارس روستایی نیز در فازهای مختلف فعال سازی خواهد شد.

 

به گفته وی اینک ۳۰ هزار و ۵۴۱ دانش آموز در سطح ۳۹۸ باب آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگیی تحصیل می کنند.

کد خبر 979105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha