​بازنگری طرح هادی ۴۵ روستای پرجمعیت گلستان

غراوی گفت: بازنگری طرح هادی در ۴۵ روستای پرجمعیت گلستان از محل اعتبارات استانی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «میرمحمد غراوی» ظهر امروز(یکشنبه 13 مهر) در همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر استان گلستان اظهار کرد: اقدامات دولت باید به گونه ای باشد که از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کند.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: افزایش رفاه  و خدمات به روستائیان جزو اولویت های دولت به شمار می رود و در سال های اخیر قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

 

غراوی افزود: گرچه مردم نقاط مرزی و صعب العبور با مشکلات گاز رو به رو هستند ولی در اکثر روستاها آب، برق و گاز تامین شده است.

 

وی بابیان اینکه 100 درصد روستاهای استان گلستان طرح هادی مصوب دارند، متذکر شد: در بعد تامین ماشین آلات اقدامات بسیار خوبی در اختیار روستائیان قرار گرفته است که دهیاری های استان از آن بهره مند شدند.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان با اشاره به انجام بیمه حوادث همه ساختمان های روستا، گفت: دو تا پنج درصد اعتبار هر دهیاری به بیمه حوادث اختصاص پیدا کرده است و ثمره آن را در حوادث اخیر دیده بودیم و در شهرستان رامیان پوشش بیمه ای خوبی قبل از حادثه ایجاد شده بود.

 

غراوی از بخشداران خواست هرچه زودتر نسبت به بیمه منازل روستایی اقدام کنند و افزود: اسکان عشایر یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

 

وی تاکید کرد: سایت های خوبی برای اسکان عشایر پیش بینی شده است و تامین آب و برق گاز برای آن دست از عشایر که امکان اسکان دارند در نظر گرفته شده است.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان با اشاره به بازنگری طرح های هادی، گفت: در سفر اخیر معاون عمران و توسعه روستایی مقرر شد طرح هادی 45 روستای پرحمعیت استان گلستان بازنگری شود که امیدواریم با استفاده از منابع استانی بتوانیم طرح های هادی این روستاها را بازنگری کنیم.

 

غراوی با بیان اینکه 70 درصد از اراضی روستاهای گلستان متعلق به بنیاد علوی است، گفت: موضوع سنددار کردن اماکن روستایی از برنامه سوم توسعه پیگیری می شود و در این زمینه تلاش خوبی اتفاق افتاده است.

 

کد خبر 979321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha