راه‌اندازی پویش «راه حسین راه بهشت» در خوزستان

حجت‌الاسلام بهرام‌پور گفت: پویش «راه حسین راه بهشت» با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و مساجدی که با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان در ارتباط هستند با هدف گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه در ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، «حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور» امروز (یکشنبه 13 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان اظهار کرد: از چند ماه گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا موضوع لغو زیارت حضوری اربعین حسینی مطرح شد که در این راستا حوزه‌های علمیه برنامه‌هایی برای جبران این مهم طراحی کردند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: بدین منظور برای جایگزین کردن زیارت حضوری اربعین حسینی در یک برنامه مشترک با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان پویش «راه حسین راه بهشت» به توافق رسیده‌اند که زائران اربعین حسینی برای کمک به نیازمندان بخشی از هزینه سفر خود به کربلا را به نیازمندان محرومین و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا پرداخت کنند.

 

وی با بیان اینکه با این اقدام می‌توانیم مجموعه گسترده‌ای از نیازمندان و محرومان را تحت پوشش قرار دهیم افزود: با توجه به تجربه سیل سال‌های گذشته و شیوع ویروس کرونا، حوزه‌های علمیه خوزستان با مشارکت مساجد و ائمه جماعات استان توانستند مجموعه وسیعی از نیازمندان را شناسایی کنند که در این مورد برخی از نیازمندان به خیرین و نیکوکاران معرفی شوند.

 

حجت‌الاسلام بهرام‌پور اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران جهت واریز کمک‌های خود از روش می‌توانند استفاده کنند، اولین روش استفاده از کد دستور (*6655*14780#) بوده که حتی پس از اربعین حسینی نیکوکاران می‌توانند از آن استفاده کنند، در روش دوم نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره 4037997950180316 به نام موسسه نیکوکاری راه بهشت واریز کنند.

 

وی تصریح کرد: به منظور جبران اطاعت مردم ولایتمدار ایران و پیروی از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین، با همکاری حوزه علمیه تحت اشراف آیت‌الله سید علی موسوی جزایری در نجف اشرف زیارت نیابتی توسط طلبه‌های آن حوزه برگزار می‌شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان عنوان کرد: در این مراسم به نیابت از همه افرادی که در این پویش شرکت می‌کنند، صبح روز اربعین حسینی در کربلای معلی زیارت اربعین خوانده می‌شود و در ثواب آن به همه زائرانی که امسال به دلیل شرایط حساس کرونا موفق به زیارت اربعین نشدند اهدا می‌شود؛ این پویش تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 

وی در پایان یاد آور شد: این پویش با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و مساجدی که با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در ارتباط هستند برگزار می‌شوند، اگر مساجدی خواهان شرکت در این پویش باشند می‌توانند با ارتباط با مرکز مدیریت این موضوع را به اطلاع برساند تا شاهد گستردگی بیشتر این پویش در میان مردم باشیم.

 

کد خبر 979332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha