راهپیمایی اربعین حسینی در گیلان برگزار نمی شود

زارع با بیان اینکه زدن ماسک از ضروریات شرکت در مراسم اربعین حسینی است گفت: امسال به دلیل بحران کرونا، راهپیمایی اربعین حسینی در گیلان برپا نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (یک‌شنبه،۱۳ مهر) در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: قیام عاشورا مکتبی انسان‌ساز است.


استاندار گیلان با بیان اینکه بعد از گذشت قرن‌ها همچنان پیام عاشورای حسینی در جهان اسلام طنین‌انداز است گفت: هر انسان آزاده‌ای با بهره‌گیری از قیام عاشورا در راستای حق علیه باطل بر می‌خیزد.


زارع اذعان کرد: نهضت امام حسین(ع)‌ نهضتی است که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و همیشه شور و هیجان حسینی در مردم وجود دارد و هیچ‌گاه کمرنگ نمی‌شود.


وی به شرایط بحرانی کرونا ویروس اشاره و اعلام کرد: استان گیلان جزو استان‌های برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس شناخته شده است.


استاندار گیلان افزود: بدخواهان اسلام و نظام می‌خواستند دوگانگی بین دین و سلامت را در کشور رواج دهند که با توجه به فهم و آگاهی مردم این توطئه دشمنان نیز خنثی شد و چهره موفق مردم‌سالاری دینی در این بحران از ایران نشان داده شد.

 

وی به بهره‌گیری از فصای مجازی در بحران کروناویروس اشاره کرد و اظهار داشت: در این بحران با ایجاد بستر مناسب و شبکه‌های مجازی می‌توان عزاداری‌های حسینی و عشق به ابا عبدالله(ع) را به صورت وسیع تر نشان داد.


استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تولید محتوا از واقعه عاشورا و اربعین باید در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد افزود: راهپیمایی اربعین حسینی با توجه به بیماری منحوس کووید ۱۹در گیلان برگزار نمی‌شود.

 

وی اضافه کرد: با بهره‌گیری از فضای مجازی نسل جوان بیش از پیش با پیام قیام عاشورا آشنا می‌شوند.

 

استاندار اظهار داشت: در بر گزاری مراسم اربعین حسینی پروتکل های بهداشتی رعایت شده و زدن ماسک یکی از ضروریات است که عزاداران حسینی و مسئولان برگزار کننده مراسم‌ها باید بدان توجه داشته باشند.‌


زارع خاطرنشان ساخت: مسئولان برگزارکننده مراسم اربعین حسینی به هشدارهای وزارت بهداشت و درمان توجه داشته و حتی اجازه حضور یک نفر را بدون ماسک در مراسم ندهند.

کد خبر 979392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha