تسهیلات جبران خسارت کرونا  به واحدهای تولید صنایع دستی ارائه شد

قاسمی با اشاره به خسارت کرونا به مراکز تولید صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: ۲۵ واحد تولیدی صنایع دستی از تسهیلات جبران خسارت کرونا بهره منده شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امین قاسمی» امروز(13 مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا بخش گردشگری و تولید صنایع دستی در استان متحمل خسارت زیادی شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در راستای حمایت دولت از واحد های تولیدی خسارت دیده از بحران کرونا،  تعداد 25واحد تولیدی صنایع دستی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود: واحد های تولیدی صنایع دستی ازتسهیلات ۱۲ درصد برای مشاغل آسیب دیده در حوزه صنایع دستی و گردشگری بهره مند شده اند.

 

قاسمی بیان کرد: همچنین امکان پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل مشاغل مربوط به صنایع دستی و گردشگری خسارت دیده فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین تاکنون حدود یک میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری و بیش از۲میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده که این روند در آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین با اشاره به امهال سه ماهه مالیات و ارزش افزوده در کشور، اظهار کرد: برای بازپرداخت تسهیلات بانکی از این مهلت سه ماهه، در جهت کمک به بخش خصوصی استفاده شده است.

 

کد خبر 979406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha