توزیع ۷۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان کوی امام علی(ع)/ انجام کارهای فرهنگی با رعایت اصول بهداشتی در مسجد

حجت الاسلام امینی از توزیع بیش از ۷۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان کوی امام علی(ع) همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

حجت الاسلام سید «تقی امینی» ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش از توزیع بیش از 70 بسته معیشتی در بین نیازمندان کوی امام علی(ع) خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کارهای فرهنگی هیچ گاه نباید تعطیل شوند و همه باید در شرایط کنونی با روش های مختلف و رعایت اصول بهداشتی به فعالیت بپردازند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی با اشاره به اینکه این بسته ها شامل مرغ، برنج، ماکارونی، سویا، روغن، شکر، خرما، رب و ... بوده است، افزود: ارزش هر بسته 200 هزار تومان بوده که امید است گره گشای بخشی از مشکلات نیازمندان و محرومین باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه این بسته ها با حفظ کرامت انسانی نیازمندان در بین آنها توزیع شد، ادامه داد: همدلی و مواساتی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند باید به درستی انجام شود و همه افراد جامعه در این راستا وظیفه دارند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی با شناسایی افراد نیازمند همواره با کمک خیرین و نیکوکاران به یاری این عزیزان شتافته و در ایام شیوع ویروس کرونا و رزمایش همدل و مواسات این کمک ها بیشتر شده و با جمع آوری کمک های خیرین در اسرع وقت به یاری نیازمندان می شتابد.

قرائت زیارت اربعین در فضای باز ستاد کانون های مساجد

حجت الاسلام امینی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان به مدت سه شب در مسجد، افزود: این برنامه ها از شب چهارشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور عزاداران در مسجد برگزار می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی افزود: در روز اربعین حسینی نیز مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین در حیاط دبیرخانه مساجد با حضور گسترده عزاداران و با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این مراسم از ساعت ۱۰ صبح روز اربعین آغاز می شود و بعد از قرائت زیارت اربعین و سخنرانی و مداحی و اقامه نماز ظهر و عصر از عزادران با توزیع بسته های غذایی پذیرایی می شود.

 

وی افزود: این برنامه ها با حضور سخنرانان برجسته حجت الاسلام سید علی رحیمی و حجت الاسلام سبزعلی و مداحی مداحان اهل بیت حاج حسین نیمه وری، سید هادی یعقوبی، مهدی رودبارانی و سید مهدی امینی برگزار می شود.

اطعام حسینی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به طبخ نذورات و توزیع آن در بین نیازمندان کوی امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: در ظهر اربعین بسته های غذایی نیز از محل نذورات و کمک های خیرین تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

حجت الاسلام امینی همچنین به طبخ غذای نذری در شب های که برنامه عزاداری در مسجد برگزار می شود نیز اشاره کرد و گفت: این غذا ها از محل نذورات مردمی تهیه و بعد از مراسم به صورت کاملا بهداشتی در بین عزاداران و شرکت کنندگان در مراسم توزیع خواهد شد.

 

 توزیع بسته های لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر اراک با اشاره به ایام سال تحصیلی و اهمیت تحصیل همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان نیازمند نیز گفت: تهیه بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند از جمله برنامه های هر ساله این کانون است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته بسته های مهر تحصیلی تهیه شده است، افزود: این بسته ها شامل کیف، دفتر، مداد، و سایر ملزومات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان است.

 

این مقام مسئول ارزش هر بسته تحصیلی را بیش از 50 هزار تومان دانست و بیان کرد: این بسته ها بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کانون توزیع شده است.

محفل انس با قرآن با حضور اعضای کانون

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچیکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از برنامه های فرهنگی و آموزشی در کانون، بیان کرد: سلامت اعضای کانون و نمازگزاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما نیز همچون سایر ارگان ها و دستگاه ها فعالیت های خود را به حداقل و با رعایت پروتکل های بهداشتی رساندیم.

 

حجت الاسلام امینی به برگزاری محفل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: این محفل نورانی به مناسبت ایام اربعین حسینی و تقاران آن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تعداد محدود افراد و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: به منظور بهره مندی همه اعضا از این محفل تصاویر و ویدئوهای از این محفل در کانال کانون مسجد قرار داده شد و دیگر افرد به صورت مجازی از این محفل بهره مند شدند.

برگزاری مسابقه قرآنی در مسجد ابوالفضل(ع)

این مقام مسئول برگزاری مسابقه قرآنی به صورت مجازی را از جمله برنامه های فرهنگی این کانون دانست و گفت: در این برنامه سوالات مسابقه در بین اعضا توزیع شد و شرکت کنندگان پاسخ های خود را در فضای مجازی و کانال کانون ارسال کردند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شیهد کوچکی خاطر نشان کرد: این مسابقه قرآنی از ادعیه قرآنی بود که شرکت کنندگان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند و به قید قرعه از 5 نفر از افراد که پاسخ صحیحی داده بودند تقدیر شد.

 

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا محدودیت های بسیاری را برای ایجاد کرده است اما ما نباید از کار فرهنگی و قرآنی غافل شویم.

 

حجت الاسلام امینی همچنین به برنامه های این کانون در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: شب های چهارشنبه و جمعه بعد از دهه محرم ما برنامه سوگواری و عزاداری در مسجد را داریم که در این برنامه ها علاوه بر عزاداری به تبیین قیام عاشورا و فرهنگ شهید و شهادت پرداخته می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی هر چه زودتر شاهد ریشه کنی ویروس کرونا باشیم تا بتوانیم برنامه های فرهنگی و آموزشی خود از سر گیریم.

کد خبر 979465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha