الحاق صدرا به شیراز نیاز به تصمیم کارشناسانه دارد

نظری گفت: الحاق شهر صدرا به شیراز می‌تواند به ایجاد «شیراز بزرگ» منجر شود که البته با آسیب ها و معضلاتی مواجه می شود که باید مورد پیگیری و تصمیم کارشناسانه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید نظری»،  امروز (یکشنبه 13 مهر) در یکصد و پنجاه و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به الحاق شهر صدرا به شیراز گفت: این الحاق می‌تواند به ایجاد «شیراز بزرگ» منجر شود.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شیراز و صدرا تاثیرگذاری متقابل بر یکدیگر دارند و هزینه‌ها و فواید عملکرد مدیریت شهری در این 2 شهر به هم پیوند خورده است.

وی اضافه کرد: قطعا الحاق این 2 شهر به یکدیگر دارای نقاط ضعف و قوتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و برای آن تصمیم کارشناسی جدی نیز اعمال شود.

 نظری تاکید کرد: پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر صدرا برای الحاق شهر صدرا به کلان‌شهر شیراز با در نظر گرفتن مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سکونت جمعیت قابل توجهی از شهروندان در شهر صدرا قابل تامل است.

وی ادامه داد: در اجرای عملیات عمرانی صدرا، آینده پژوهی لازم به انجام نرسیده است و با برخورداری از 130 هزار شهروند امروز با مشکلات متعددی مواجه است.

نظری تاکید کرد: آسیب‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در صدرا می تواند به شیراز نیز آسیب برساند اما باید مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد.

وی افزود: الحاق یک شهر یا چند روستا موجب گسترش عدالت در بهره‌مندی از امکانات و خدمات شهری، افزایش مشارکت مردم در برنامه ریزی و مدیریت شهری، حفظ ارزش‌های کالبدی و ... می شود.

نظری تصریح کرد: عدم وجود ساختار متمرکز تصمیم‌گیری در اختصاص منابع و منافع در این شهر و همچنین سکونت بسیاری از شهروندان شاغل شیرازی در شهر صدرا، شهرداری شیراز را ناچار می کند تا بخشی از خدمات و منابع خود را تا دروازه‌های صدرا گسترش دهد که از نونه آن توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی همچنین خواستار اتمام دخالت‌های سازمان عمران شهر صدرا و تبعیت صدرا از قوانین مدیریت شهری حاکم بر دیگر شهرها شد و گفت: در صورت الحاق لازم است تا از امکانات کالبدی و خدمات موجود 2شهر برای تامین نیازهای ساکنان استفاده شود و از منابع انسانی، مکانیکی و فیزیکی این شهر در قالب منطقه فعلی یا جدید شهرداری شیراز استفاده شود.

کد خبر 979516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha