ممنوعیت برگزاری مراسم های دهه آخر صفر در داخل مساجد

مهدوی از ممنوعیت برگزاری مراسم دهه آخر صفر در داخل مساجد و بقاع متبرکه شهرستان آستارا خبر داد.

«جمشید مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان،اظهارکرد: پروتکل بهداشتی اعلام شده در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای ماه های محرم و صفر بوده و با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا ویروس برنامه های روزهای پایانی ماه صفر به صورت سختگیرانه تر برگزار می شود.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در داخل مساجد و بقاع متبرکه ممنوع است، افزود: برگزاری دسته عزاداری، شبیه خوانی، تعزیه و ... نیز ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی امسال از شهرهای آستارا و لوندویل به طرف امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار نمی شود، تصریح کرد: عزاداران به صورت خانوادگی می توانند در روز اربعین ساعت ۱۰ صبح در تجمعی که در محوطه امامزادگان برگزار می شود، شرکت کنند.

 

مهدوی گفت: این تجمع با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود و از ورود افرادی که بدون ماسک در مراسم حضور پیدا کنند، جلوگیری می شود.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا از برگزاری مراسم رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) در مسجد حضرت محمد رسول الله(س) این شهر مرزی خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم شهادت حضرت امام رضا(ع) نیز در محوطه مسجد امام رضای غریب آستارا برگزار می شود.

 

وی از هیئت امنای مساجد شهرستان آستارا خواست از امروز نسبت به سیاه پوش کردن مساجد و نصب بنر و پرده های مرتبط با این ایام اقدام کنند.

 

مهدوی هرگونه پذیرایی غیر بسته بندی در مراسم های دهه پایانی ماه صفر را ممنوع اعلام کرد و افزود: حضور عزاداران در مراسم های اعلامی با رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متری و استفاده از ماسک خواهد بود.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا گفت: رعایت دقیق و درست این موارد بر عهده اعضای هیات امنای مساجد است.

کد خبر 979534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha