مسجدی‌ها تعطیلی یک هفته‌ای مساجد به دلیل شرایط کرونا را درک می‌کنند

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی یک هفته‌ای مساجد، گفت: مسجدی‌ها حتما درک می‌کنند که این تصمیم، هرچند دیر اعلام شد، برای حفظ سلامت مردم اتخاذ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی یک هفته ای مساجد در آستانه اربعین حسینی، گفت: مسجدی ها حتما درک می کنند که این تصمیم برای حفظ سلامت مردم اتخاذ شده است و همچون موارد گذشته به آن احترام می گذارند.       

 

این کارشناس در حوزه دین افزود: صدور دیرهنگام بیانیه تعطیلی یک هفته ای مساجد و درحالی که مسجدی ها خود را برای برگزاری مراسم اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) آماده کرده اند، موجب ناراحتی شده است که البته کارگزاران و نمازگزاران این خانه های خدا شرایط ویژه کشور و جهان را در پی شیوع ویروس کرونا درک می کنند و با ولایت پذیری و قانون مداری ای که دارند به این تصمیم احترام می گذارند.

 

وی اضافه کرد: تعطیل شدن مساجد به معنای تعطیلی برنامه های این خانه های خدا در فضای مجازی و انتشار آن از طریق پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیست و فعالان مسجدی می توانند از طریق تهیه کلیپ و مطالب دیگر به مناسبت اربعین حسینی، در ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) شرکت کنند.

 

موسوی در ادامه به برنامه جالب پخش زیارت اربعین از ماذنه مساجد در روز پنجشنبه، 17 مهرماه و همزمان با اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: انجام این کار همراه با پخش این زیارت از رسانه ملی و قرائت دسته جمعی اعضای خانواده ها می تواند موجب فراگیری قرائت زیارت اربعین در سال های بعد نیز شود.

 

وی افزود: پیشنهاد می شود مسجدی ها به هر مقداری که می توانند قرآن به نیت حضرت اباعبدالله (ع) قرائت کنند تا به این صورت ضمن بهره مندی از ثواب این کار، در مساجد را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به روی ارادتمندان به اهل بیت (ع) باز نگه دارند.

 

این کارشناس در حوزه دین خاطرنشان کرد: کارگزاران مساجد با هدایت ائمه جماعات می توانند هزینه هایی را که قرار بود برای برپایی مجالس روضه و عزاداری به مناسبت اربعین حسینی صورت گیرد صرف تهیه بسته های ارزاق و بهداشتی به منظور کمک مومنانه به نیازمندان و همسو با رزمایش مواسات و همدلی کنند.

کد خبر 979591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha