پرداخت بیش از ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به سالمندان در آذربایجان‌غربی

سهندی گفت: در نیمه نخست امسال، ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات در راستای بهبود وضعیت معیشتی سالمندان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

«عزیز سهندی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه،  گفت: در نیمه نخست امسال، 46 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات در راستای بهبود وضعیت معیشتی سالمندان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر کمک های مالی، خدمات بهداشتی درمانی در قالب کمک هزینه های پزشکی شامل تهیه دندان مصنوعی، ویلچر، واکر، سمعک، اردوهای زیارتی، تجلیل از سالمندان برتر در بخش های علمی و فرهنگی از جمله اقداماتی است که برای رفاه بیشتر سالمندان صورت می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه دیدار و دلجویی از سالمندان، پایش مستمر سلامت سالمندان، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شیوه های زندگی سالمندی و پرداخت کمک معیشتی از جمله دیگر اقدامات این بخش به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۷ هزار و ۳۲۵ نفر از مددجویان این نهاد در استان، سالمند بوده و از این نهاد خدمات متعدد حمایتی دریافت می‌کنند.

سهندی بیان کرد: سهم سالمندان از جامعه آماری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی حدود ۳۱ درصد است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: کهن سال‌ترین سالخورده تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی متولد 1269 بوده 130 سال دارد و اهل شهرستان بوکان است.
 

کد خبر 979629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha