بیش از ۲۷ میلیارد تومان از مراکز نیکوکاری استان زنجان جمع آوری شده است

صفری گفت: در ۶ ‌ماهه اول سال جاری کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط مراکز نیکوکاری استان زنجان به بیش از ۲۷ میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از همت والای خیرین بزرگوار نیروهای افتخاری مراکز نیکوکاری دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان اجتماع محورکردن فقر زدایی با گفتمان جهادی است که در قالب مراکز نیکوکاری بامحوریت مساجد ایجاد می شود.

 

هدایت صفری گفت: در سال گذشته بیش از 21 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

 

به گفته وی، در 6 ماهه اول  سال جاری کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط این مراکز به بیش از 27 میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از همت والای خیرین بزرگوار نیروهای افتخاری مراکز نیکوکاری دارد.

 

صفری تعداد مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان را در حال حاضر 112 مرکز عنوان کرد و گفت: 9 مرکز نیکوکاری در شهرستان های ابهر و خدابنده هم‌زمان با هفته دفاع مقدس افتتاح شد و برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان سال جاری تعداد این مراکز به 126 مرکز افزایش یابد .

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار ازجمله خیرین به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مساجد، برون‌سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله اهدافی است که این مراکز دنبال می‌کند.

کد خبر 979641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha