سردرگمی هنرمندان تئاتر در شرایط کرونایی

رئیس انجمن نمایش و تئاتر استان ایلام در گفت و گویی تلفنی با رادیو نمایش از بلاتکلیفی هنرمندان تئاتر این استان در روزهای کرونایی گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، «سعید خیراللهی» ضمن اعلام این مطلب در «گیومه» رادیو نمایش گفت: چند روز پیش جلسه ی سیاست گذاری جشنواره ی تئاتر استانی برگزار شد که جلسه ای چالشی درباره کرونا بود، واقعیت این است که یک بلاتکلیفی به سراغ هنرمندان آمده است، سیاست گذاری های عجیب و غریبی داریم ، از یک طرف وزارت ارشاد اعلام کرده که جشنواره فجر برگزار می شود وجشنواره ی استانی هم در حال شکل گیری است ولی از طرف دیگر بحث ممنوعیت هاست که به دست استانداری ها سپرده شده که یک جا را آزاد و جای دیگر را ممنوع می کند.


وی افزود : الان در این اوضاع جدا از بحث تئاتر،وضعیت بچه های تئاتر برای من مهم است که زندگی شان از این طریق می گذرد و دولت هیچ گونه بسته ی معیشتی را دراختیار ما نگذاشته است، از پارسال خیلی از جشنواره هارا برگزار نکردیم و این بودجه ها چه شده است ؟


رئیس انجمن نمایش و تئاتر استان ایلام ادامه داد : در حال حاضر کارهای عجیب و غریبی دارد صورت میگیرد و شورا اعلام میکند یک اساس نامه آمده که در آن قید شده دونفر از پیشکسوت ها در انجمن باشند و کارشناس باشند و از طرف دیگر اعلام می کنند که این افراد حق شرکت در جشنواره را ندارند و بخش نامه است‌،یعنی وسط یک جنگ و آشوب بزرگ، دوستان به دنبال موارد قانونی میگردند.


در پایان ، خیراللهی درپاسخ به این سوال که آیا تا بحال در خود استان جشنواره ای بوده که برگزار نکنیدو بودجه اش را به هنرمندان اختصاص بدهید ؟ گفت :بله جشنواره ی ملی تئاتر خیابانی برگزار نشد و ما مبلغی را که در حساب انجمن داشتیم بین بچه هایی که بیکار شدند تقسیم و اینگونه از آنها حمایت کردیم.

کد خبر 979686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha