همه هیئت‌های مذهبی باید مراسم اربعین را در فضای باز برگزار کنند

حجت‌الاسلام فردآقایی با بیان اینکه همه هیئت‌های مذهبی باید مراسم اربعین را در فضای باز برگزار کنند گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حین برگزاری مراسم الزامی است.

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: همانطور که مشخص است شیوع ویروس کرونا روند افزایشی خود را پیدا کرده و از آنجایی که سلامت مردم خط قرمز سازمان تبلیغات اسلامی است بنا بر ابلاغ انجام شده هیچگونه موکب و هیئتی در مناطق مرزی خوزستان برپا نخواهد شد.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: برنامه‌های ایام اربعین حسینی با توجه به حساسیت شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق مختلف استان خوزستان برگزار می‌شود؛ نظارت‌ها و حساسیت‌ها نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها همچنان انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همه هیئت‌های مذهبی باید مراسم اربعین را در فضای باز برگزار کنند افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حین برگزاری مراسم الزامی است و طبیعتا همانند برگزاری مراسم دهه اول محرم آن دسته از مومنینی که بیماری زمینه‌ای دارند از حضور در تجمعات اربعینی خودداری کرده و زیارت اربعین را از منازل خود قرائت بفرمایند.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی اضافه کرد: به مناسبت اربعین حسینی پویش‌های مختلفی راه‌اندازی شده که می‌توان به پویش پخش زنده زیارت اربعین از صفحه اینستاگرامی هیئت آنلاین اشاره کرد؛ پویش «هر خانه یک روضه»، روضه‌های محله‌ای و کوچه‌ای، نذر ماسک و پویش «احسان و تعاون» از دیگر پویش‌های ایام اربعین حسینی هستند.

 

وی در خصوص برگزاری مراسم مشایه‌الحسین در منطقه ملاشیه که همه ساله در ایام اربعین حسینی برگزار می‌شد تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که انجام شده قرار بر توقف برگزاری این مراسم شده است، از آنجایی که این مراسم به صورت خودجوش از سوی مومنین و عزاداران منطقه ملاشیه انجام می‌شود مجموعه تبلیغات تنها می‌توانند از روش اقناعی به این عدم برگزاری این مراسم بپردازد، بنابراین برای عدم برگزاری این مراسم لازم است که بزرگان استان و معتمدین به این مهم ورود کنند.

 

کد خبر 979742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha