تماس بیش از ۴۴ هزار نفر با اورژانس ۱۱۵ استان ایلام

رئیس مرکز فوریت های پزشکی ایلام از تماس بیش از ۴۴ هزار نفر با اورژانس ۱۱۵ استان ایلام در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «صیدنور علیمردای» ظهر امروز(۱۴ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۹۳۹ تماس در نیمه نخست امسال با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) این استان از سوی مردم برقرار شده است.

 

وی گفت: از این تعداد تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی استان ۹ هزار و ۴۹ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته است.

 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی ایلام تصریح کرد: از این میزان (۴۹هزار و ۹۳۹ نفر) ۷ هزار و ۳٠ تماس معادل ۱٠ درصد مزاحمت تلفنی بوده است.

 

علیمرادی یادآور شد: مرکز کنترل ارتباطات ۱۱۵ در مرکز ایلام متمرکز است و ۱۲ نفر به صورت شبانه روز و در ۳ شیفت کاری در این مکان مشغول به خدمت هستند.

 

علیمرادی از استقرار ۴٠ پایگاه(۲۸ پایگاه جاده ای و ۱۲ پایگاه شهری) در سطح استان خبر داد و گفت: وظیفه فوریت های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن، جلوگیری از صدمه بیشتر مصدومان در صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدوم از منزل یا محل حادثه به مراکز درمانی است.

 

وی با اشاره به ماموریت های انجام شده در  زمینه کرونا  گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲ هزار و ۱۸۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی انتقال داده شد که از این تعداد یک هزار و  ۳٠۸ نفر از منزل و ۸٠۸ نفر بین مراکز درمانی استان منتقل شده است.
 

رئیس فوریت های پزشکی ایلام یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳ هزار و ۱۷۷ کارمند به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد ۴۶۲ نفر مربوط به حوزه  بهداشت، ۷۴۶ نفر حوزه درمان است.

 

 علیمرادی بیان کرد: یکی از مراکز مهم فوریت های پزشکی استان، مرکز اورژانس هوایی ۱۱۵ است که در این مدت ۱۴۳ مورد درخواست آمبولانس هوایی جهت اعزام بیمار انجام شده که از این تعداد ۱۳۷ پرواز منجر به ماموریت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی فوریت های پزشکی از سال گذشته تا کنون چهار پایگاه فوریت های پزشکی با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال در سطح استان احداث شده است.

کد خبر 979828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha