اماکن و مراکز تفریحی فومن در اربعین حسینی تعطیل است

محسنی با اشاره به اینکه تمام اماکن، مراکز و تفرجگاه‌های تفریحی فومن در اربعین و ۲۸ صفر تعطیل است گفت: اعزام تورهای گردشگری به شهرستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» ظهر امروز(دوشنبه، 14مهر) در سی‌ودومین جلسه ستاد مدیریت کرونا که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) بزرگترین اجتماع بشری است.

 

فرماندار فومن اربعین حسینی را به منزله نمایش قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در منطقه دانست و افزود: این حماسه با مدیریت امنیتی درست در سال‌های گذشته، بدون مشکل برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا باعث لغو بسیاری از مراسم و برنامه‌های تجمع عمومی شده است گفت: مراسم اربعین سال جاری مشمول سیاست‌های حفاظتی برای سلامت عمومی است.

 

محسنی تصریح کرد: در اربعین امسال هیچ گونه اعزام زائر چه به صورت زمینی و چه هوایی نخواهیم داشت و این مهم از طریق رسانه‌های جمعی انعکاس داده شده است.

 

فرماندار فومن با اشاره به فصل الخطاب بودن فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: معظم‌له تصمیم گیری در خصوص برگزاری مراسم اربعین را به ستاد کرونا محول کردند و توصیه کردند به جای راهپیمایی اربعین، شیوه‌های جدید و جایگزین از جمله قرائت زیارت اربعین در منازل برگزار شود.

 

وی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه‌های اربعین باید با محدودیت زمانی و جمعیتی برگزار شود اظهار کرد: راهپیمایی و تجمعات بزرگ در شهرستان برگزار نمی‌شود.

 

محسنی افزود: هرگونه برگزاری مراسم اربعین، باید مطابق پروتکل‌های بهداشتی  در فضای باز، در زمان محدود و با جمعیت معدود برگزار شود تا ضمن عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، سلامتی عزاداران به خطر نیفتد.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه در صورت برگزاری مراسم در داخل مسجد، تنها از یک چهارم فضای آن، بدون پذیرایی و توزیع غذا استفاده شود گفت: بخشداران، شهرداران و دهیاران نسبت به فضاسازی و آماده سازی سیمای شهرها و روستاها متناسب با ایام عزاداری اقدام کنند.

 

وی ضمن تاکید بر این که شرکت کنندگان در مراسم‌های پیش رو، نباید بدون ماسک حضور یابند تصریح کرد: هیئت امنای بقاع متبرکه روزانه نسبت به ضدعفونی سازی فضاهای داخل بقاع اقدام کنند.

 

محسنی با اشاره به اینکه تمام اماکن، مراکز و تفرجگاه‌های تفریحی فومن در اربعین و ۲۸ صفر تعطیل خواهد بود خاطرنشان کرد: اعزام تورهای گردشگری به شهرستان ممنوع است.

 

کد خبر 979867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha