مکتب شهید سلیمانی باید از سال آینده وارد کتب درسی بشود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی باید از سال آینده وارد کتب درسی بشود؛ همچنین بخشی از مشکلات نظام آموزشی استان را به وزیر آموزش و پرورش گزارش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد مهدی زاهدی (14 مهر) در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث شهید سردار حاج قاسم سلیمانی منحصر به استان کرمان و ایران نیست بلکه بحثی فراملی و مکتب است و یکی از مباحثی که مطرح شد اینکه باید این مکتب وارد دروس آموزش و پرورش بشود و خواهش دارم از الان در سازمان برنامه ریزی درسی تیم و کارگروه اساسی تشکیل بدهند تا بتوانیم از سال آینده فرازهایی از این مکتب را در کتب درسی وارد بکنیم.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرانه دانش آموزی استان کرمان از نظر تعداد مدارس، 4.9 درصد است که پایین تر از سرانه کشور(5.2 درصد) است و تأسف بارتر اینکه در خود شهر کرمان این عدد 4 درصد است که به دلیل مهاجرت های بسیار زیاد به کرمان و حضور اتباع بیگانه و به خصوص افاغنه اتفاق افتاده لذا خواهش داریم یک نگاه ویژه و اختصاصی به استان کرمان در احداث مدارس داشته باشید؛ از زحمات نوسازی مدارس تشکر می کنیم اما در شهر کرمان مدارس دو شیفتی داریم که برخی کلاس ها بالای 40 نفر دانش آموز دارند.

 

 

وی افزود: نظام رتبه بندی فرهنگیان دچار یک مغالطه ای شده و افزایش حقوقی که در آموزش و پرورش به وجود آمده براساس رتبه بندی در سیستم بروکراسی کشور قرار گرفته است لذا خواهش می کنیم نظام رتبه بندی فرهنگیان مبتنی بر جایگاه والای معلمی، کرامت انسانی، منزلت اجتماعی و شایسته سالاری باشد و نیاز داریم لایحه ای دولت در این زمینه تهیه و به مجلس ارائه کند.

 

 

زاهدی خاطر نشان کرد: در زمینه تجهیزات مدارس دولتی برای استفاده از شبکه شاد کمبود داریم و نیاز است تا حمایت شوند و همچنین در حدود 10 کیلومتری کرمان دانش آموزان اتباع بیگانه فاقد مدرسه هستند و تراکم دانش آموز در آنجا بالا و نیاز است در آن منطقه مدرسه ساخته شود.

 

 

وی گفت: بنیاد برکت در جریان زلزله برای شهرستان زرند و کوهبنان تعهد داد که 6 مدرسه در این مناطق احداث کند که انجام نشده اما پیگیری شما می تواند مؤثر باشد.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 25 درصد از دانش آموزان استان دسترسی به تبلت و موبایل هوشمند ندارند یعنی حدود 170 هزار تبلت برای این دانش آموزان می خواهیم لذا خواهش داریم که استان کرمان را با یک اولویت در نظر بگیرید.

 

 

وی گفت: آموزش و پرورش بدهی زیاد بالای 30 میلیارد تومانی به اوقاف استان کرمان دارد که خود استان این پول را ندارد بدهد؛ این پول را یا باید با تهاتر تسویه کرد و یا وزارت آموزش و پرورش آن را تسویه کند.

 

 

 

کد خبر 979934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha