بخشش قاتل پای طناب دار

زندانی م- م فرزند یکی از شهدای دفاع مقدس که در سال ۱۳۹۶ زنی را که همکار او در یک شرکت کامپیوتری بود، به‌قتل رساند امروز(۱۴مهر) در آخرین لحظات دریک اقدام مومنانه طناب دار مجازات توسط پدر مقتوله از گردنش خارج شد و عمری دوباره به او بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، زندانی م- م که در سال ۱۳۹۶ زنی را که همکار او در یک شرکت کامپیوتری بود، به‌قتل رساند و پس از بازداشت و طی مراحل قانونی در محاکم و مراجع قضایی ذیصلاح به قصاص نفس محکوم شد.

 

مسئولان و اعضای شورای حل اختلاف زندان‌های استان مازندران و مددکاران اجتماعی در اقدامی خیرخواهانه و در جهت تحقق اهداف سازمانی در چندین نوبت پیگیر اخذ رضایت از اولیاء دم شدند، ولی در هفته دفاع مقدس با توجه به اینکه قاتل از فرزندان شهید است، پیگیری‌ها افزایش یافت و حتی مسوولان اداره کل زندان‌های مازندران در جهت اخذ رضایت به شهرستان ساوه محل سکونت اولیاء دم حضور یافتند.

 

سحرگاه امروز(14مهر) با حضور مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی شهرستان درمحوطه زندان ساری مقرر شد، حکم قصاص نفس به اجرا در آید و عوامل اجرای حکم قصاص، زندانی را به محل هدایت وطناب دار برگردن وی قرار دادند.

 

 در حالی که بیشتر نفس‌ها در سینه حبس بود و مادری چشم انتظار پشت در زندان در آرزوی نفسی دوباره و خانواده‌ای در غم از دست دادن عزیزشان در ماتم و اندوه غوطه‌ور بودند، مسئولان، اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان همچنان با خضوع، خشوع و امیدوارانه پیگیر اخذ رضایت از خانواده اولیای دم بودند.

 

در نهایت تلاش‌ها، حمایت بی‌شائبه و انسان‌دوستانه وکیل خانواده اولیای دم برای رهایی و نجات جان فرزند شهید نتیجه داد و پدر مقتوله در آخرین لحظات دریک اقدام مومنانه طناب دار مجازات را از گردن قاتل دخترش خارج کرد و عمری دوباره به او بخشید تا بی‌شک از شفاعت و حمایت اخروی شهید عزیز جبهه‌های دفاع مقدس بهره‌مند شد.

 

 در پایان دادستان و مسئولان زندان‌های مازندران از اقدام خداپسندانه و ایثار بزرگ اولیای دم قدردانی و آن را اقدامی درست بر مبنای سنت الهی دانسته و ضمن آرزوی علو درجات اخروی برای آن مرحومه، زندگی پر برکت همراه با عاقبت بخیری برای خانواده اولیای دم آرزو کردند.

کد خبر 979966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha