فرهنگ تعاون با مشارکت بسیج در مناطق محروم استان توسعه می یابد

آشتاب توسعه فرهنگ تعاون بستر رشد و توسعه دانست و گفت: با مشارکت نیروی بسیج سازندگی فرهنگ تعاون در مناطق محروم استان توسعه می یابد.

« علی آشتاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ تعاون، بستر تقویت اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نقش تعاونی ها درتحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار، افزود: نهادینه سازی فرهنگ تعاون بستر بهبود شرایط اشتغال و بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی در این زمینه است.

 

وی با اشاره برنامه ریزی های به عمل آمده جهت تقویت بستر اشتغال در مناطق محروم و روستایی، خاطرنشان کرد: توسعه تعاون و ایجاد تعاونی ها در این مناطق می تواند نقش مهمی در رونق کسب وکار این مناطق داشته باشد.

 

آشتاب از همکاری بسیج سازندگی در این زمینه خبرداد و افزود: در راستای تشکیل و توانمند سازی تعاونی ها در مناطق کمتر توسعه استان، تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی استان منعقد شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه ‌یافته در قالب کار جمعی و تعاونی و ترویج و توسعه فرهنگ کار تعاونی  میسر می شود.

 

آشتاب اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی استان با موضوع تقویت فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در بین جوانان در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرها منعقد شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و توانمندهای بسیج در استان، بیان کرد: بسیج بعنوان یک نهاد تسهیل گر، نهادی انقلابی است که مردمی بودن آن موجب تبدیل تهدیدها به فرصت ها  می گردد و هرجا که تهدیدی متوجه نظام اسلامی باشد، بسیج از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد و در نهایت حرکت آن امتداد مردمی بودن دستگاه های اجرایی است.  

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان اظهار کرد: حمایت از تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی با اولویت تعاونی‌ های تولیدی و توزیعی، آموزش های لازم و توانمند سازی اعضای تعاونی ها، شناسایی مزیتهای مناطق براساس تولیدات ومحصولات و قطب بندی ونیز تشکیل تعاونی های پشتیبان برای بازاریابی  و فروش این محصولات با مشارکت و همکاری بسیج سازندگی و این اداره کل از تعهدات و اهداف این تفاهم‌نامه است و همه برنامه ‌ریزی‌های موردنیاز در این زمینه انجام خواهد شد.

کد خبر 980229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha